זעזוע בפתח תקווה: בתי כנסת נפרצו | ספרי תורה חוללו

שני בתי כנסת נפרצו בעיר פתח תקווה, ספרי תורה חוללו והושלכו על הרצפה יחד עם תשמישי קדושה נוספים. ראש העיר: "הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/01/21 11:02 ה בשבט התשפא

זעזוע בפתח תקווה: בתי כנסת נפרצו | ספרי תורה חוללו
ספר התורה המחולל, צילום: דוברות פתח תקווה

בפתח תקווה התעוררו הבוקר וגילו מראות קשים בשני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון, שנפרצו ונשדדו. הגנבים פרצו את ארונות הקודש, חיללו ספרי תורה והשליכו אותם יחד עם תשמישי קדושה נוספים על הרצפה. בנוסף, הכסף שהיה בקופות הצדקה נגנב יחד עם כלי כסף. 

ראש העיר, רמי גרינברג, הגיב לפשע המזעזע: "לצערי, נחשפנו הלילה למראות קשים לאחר שנפרצו שני בתי כנסת בעיר, אהבת דניאל וחן הצפון. כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת, הפורצים לא הגיעו לסיפוק מלקיחת הממון אלא גם ביזו ספרי תורה. מעשה כזה לא יכול לעבור לסדר היום, ועל כן גורמי הביטחון בעיריית פתח תקוה יחד עם המשטרה, יעשו כל שניתן כדי להביא את הפורצים הנאלחים לדין".

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, הגיב גם הוא למראות: "מזועזע מהפריצה לבתי הכנסת בפ״ת. מראות של ספרי תורה זרוקים על הרצפה, חילול בתי הכנסת, הם מראות נוראים ומזעזעים. מעשים שלא יכולים לעבור לסדר היום".

המשטרה פתחה בחקירה, ובהודעתה נכתב: "משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתפרצות לשני בתי כנסת, הלילה, סמוך לצומת סגולה בפ"ת. מהמקום נגנבו כלי כסף וכסף מזומן מהקופות במקום".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן