פרופ' אש: פטור מבידוד למקבלי מנת החיסון השנייה

פרויקטור הקורונה הבהיר כי הפטור מבידוד יוענק החל משבוע לאחר השלמת החיסונים, וטען כי ההקלות שצפויות למתחסנים עדיין בבדיקה | אחרי סוף שבוע עם 1,237 חולים במצב קשה, הדגיש פרופ' אש: "כל עוד אלו המספרים, לא נוכל לסיים את הסגר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 17/01/21 15:23 ד בשבט התשפא

פרופ' אש: פטור מבידוד למקבלי מנת החיסון השנייה
פרויקטור הקורונה, צילום: David Cohen/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בתדרוך היום (א') כי החל מהיום, מי שחלף שבוע מאז שקיבל את המנה השנייה של חיסון הקורונה, לא יידרש בבידוד במקרה שיבוא במגע עם חולה מאומת: "מערכת המחשוב נמצאת בבדיקות אחרונות, ומי שעומד בתנאים האלו זכאי לקבל תעודת מתחסן ויכול לא להיכנס לבידוד". 

פרופ' אש הבהיר כי האישורים שיקבלו המתחסנים ייקראו "התו הירוק", ולא "הדרכון הירוק", והוסיף כי  ההקלות שיקבלו אותם מתחסנים טרם אושרו באופן סופי: "זה יהיה מחולק לשניים, נאפשר הופעות ופעילות יום-יומית של קניונים. אנחנו עדיין בודקים איך יהיה נכון להפעיל אותם". הפרויקטור התייחס גם לאופציית הטיסות והדרכון שיקבלו המחסנים, והדגיש כי ההחלטה לגבי זה תתקבל בקבינט רק לאחר הסגר.

עד כה, התחסנו 2,067,389 ישראלים במנת החיסון הראשונה, ועוד 255,260 כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה נגד קורונה. 

משרד הבריאות פרסם את נתוני הקורונה של היממה האחרונה, כאשר מתוך 71,186 בדיקות, התגלו 5,011 מאומתים חדשים. בבתי החולים מאושפזים נכון לעכשיו 1,237 חולים שמצבם מוגדר קשה, מתוכם 276 מונשמים. ביממה הקרובה מספר המתים בישראל שעומד על 3,979, צפוי לעבור את 4,000 נפטרים מפרוץ המגפה. בתוך כך, מספר מקרי הוריאנט הדרום אפריקאית, גדל ל-20 מאומתים בישראל. 

הממונה אש התייחס לנתונים אלו ואמר: "הגענו לשיא בתחלואה הקשה. כל עוד אלו המספרים, לא נוכל לסיים את הסגר ונאלץ להמליץ על עוד שבוע של סגר. מקווה שנסתפק רק בשבוע נוסף".