חולדאי: "עוד עשרה ימים אפתח את אולמות התרבות בתל אביב"

ראש עיריית תל אביב, המתמודד לכנסת בראשות מפלגת 'הישראלים', הודיע כי יפתח את אולמות התרבות למי שקיבלו את המנה השנייה של החיסון: "אין סיבה שמי שהתחסן לא יוכל לבוא לקאמרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/21 09:53 ד בשבט התשפא

חולדאי: "עוד עשרה ימים אפתח את אולמות התרבות בתל אביב"
חולדאי, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, המתמודד לכנסת בראש מפלגת 'הישראלים', אומר היום (א') כי בעוד עשרה ימים יפתח את מוסדות התרבות בעיר, ויאפשר כניסה למי שהתחסנו במנה השנייה של החיסון נגד קורונה.

"לא תהיה ברירה אלא להאריך את הסגר בשבוע נוסף"

"בעוד 10 ימים נפתח את אולמות התרבות", אמר חולדאי בראיון לכאן חדשות. "מאחר שיש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם גרין קארד". לדברי חולדאי, "יש קהל גדול של אנשים מחוסנים עם דרכון ירוק – אין סיבה שמי שהתחסן לא יהיה יכול להגיע לקאמרי".

חולדאי טען כי ראש הממשלה מעוניין לחכות עם הפתיחה סמוך לבחירות, כדי ליצור אפקט של "ניצחון על הקורונה", לצרכי בחירות: "אי אפשר לחכות שנתניהו יפתח את זה יום לפני הבחירות", אמר ראש עיריית תל אביב.

" width="100%">

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "רון חולדאי עושה פוליטיקה על חשבון בריאות הציבור. ההפקרות של רון חולדאי, שהתחילה בחלוקת חיסונים בניגוד להחלטת ועדת התעדופים המורכבת מאנשי מקצוע בלבד, וממשיכה בפתיחת מקומות באופן מסוכן, היא שערורייתית וצריכה להדליק נורת אזהרה לכל אזרח שבריאות הציבור חשובה לו".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, טוען כי גם במקרה של חולדאי מדובר בפופוליזם שנועד לצרכי בחירות. טרופר אמר: "עולם התרבות עומד להיפתח ראשון במתווה "תרבות באחריות" והדרכון הירוק הכולל מתחסנים, מחלימים ונבדקים". הוא הוסיף כי "אני שמח על כל דמות ציבורית נוספת שבוחרת להעלות על נס את חשיבות התרבות, אך מוטב שזה לא יהיה לצרכי בחירות אלא מתוך תפיסה אחראית  ואמיתית. כשמדובר בממלכתיות ובבריאות, אני מציע לכולם להניח את הפופוליזם בצד.

כבר שבועות ארוכים בונה משרד התרבות יחד עם מנהלי מוסדות התרבות והיוצרים הישראלים את המתווה המסודר לפתיחת עולם התרבות, בתל אביב ובכל הארץ ואני שמח שכבר בתקופה הקרובה הוא יצא לפועל.
כמעט מיותר לציין שזה יקרה רק בתיאום עם משרד הבריאות ותוך שמירה מוקפדת על הבריאות של המגיעים למופעים. נמשיך לעסוק בעשיה, בהזרמה של מאות מיליוני שקלים למוסדות התרבות, בפתיחה אחראית ובטוחה שלהם. כל מי שרוצה להיות חלק מהתהליך באופן רציני מוזמן בשמחה."

גם מנהל תיאטרון אספקלריא, חגי לובר, תקף את חולדאי ואמר כי: "לא אפתח את מוסד התרבות שלי כמענה לגחמה פוליטית של חולדאי ולא אשחק בחייהם של המנויים שלי כדי ליצור מצג פתטי של מחאה".

https://youtu.be/2m5mRDgNu0