אנטישמיות במונטריאול: בית הכנסת הגדול הושחת

בית הכנסת הגדול ביותר במונטריאול הושחת ורוססו עליו צלבי קרס. משטרת מונטריאול עצרה חשוד במעשה, שככל הנראה תכנן להצית את בית הכנסת המפורסם, שבו נהג להתפלל הזמר לאונרד כהן

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/01/21 13:35 א בשבט התשפא

אנטישמיות במונטריאול: בית הכנסת הגדול הושחת
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

צלבי קרס רוססו אתמול (ד') על בית הכנסת "שער השמיים", בית הכנסת הגדול ביותר במונטריאול, קנדה. המשטרה עצרה חשוד שבאמתחתו מיכל דלק ומסרה כי החשוד תכנן להצית את בית הכנסת שבו נהג להתפלל הזמר לאונרד כהן ז"ל. רב בית הכנסת ורב הקהילה היהודית במונטריאול, אדם שאייר, תיאר את התחושות לאחר המעשה : "אף אחד לא מופתע מעוד התקפה אנטישמית על אחד המוסדות האהובים של הקהילה שלנו. זו תחושה של פגיעות ופחד. אבל חשוב לי להבהיר שקיבלנו תמיכה גדולה מאוד מהקהילה ומאנשי דת מכל הדתות". 

המעשה התגלה לאחר ששומר בית הכנסת הזעיק את המשטרה כאשר הבחין בחשוד מרסס גרפיטי של צלבי קרס על שערי הכניסה לבית הכנסת. הרב אדם שאייר סיפר כי ראה את החשוד לאחר שנעצר: "כשהגעתי לבית הכנסת האיש כבר היה בתוך הניידת. בדקתי את מצלמות האבטחה וראיתי שהאיש הניח את מיכל הבנזין, ואז ריסס בספריי. למרבה המזל, זה היה הדבר היחיד שהספיק לעשות".

הגרפיטי הוסר ובהנהגת הקהילה היהודית בקנדה גינו בחריפות את המעשה. בהודעה שהוציאו הפדרציות נמסר כי "המתקפה הזו מכוונת לכל הקהילה, וכלפי כל מי שמאמצים את ערכי הסובלנות". גם ראש ממשלה קנדה, ג'סטין טרודו, הוציא הודעת גינוי: "זה מעשה נתעב. אני מגנה את המעשה המרושע הזה בכל דרך אפשרית, ועומד לצד קהילת 'שער השמים', הרב אדם שאייר ויהודי קנדה בכל המדינה", כתב. "אנחנו מחויבים להוקיע פשעי שנאה אנטישמיים, ולא משנה מתי ואיפה הם מתעוררים".

המשטרה המקומית חושדת כי העצור, בן 28, סובל מבעיות נפשיות. הוא יובא היום בפני שופט, וככל הנראה יישלח להסתכלות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן