הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אריה שיף שירה בפורץ

כתב אישום הוגש נגד אריה שיף בגין המתה בקלות דעת, לאחר שירה למוות בפורץ לרכבו בערד לפני כחודש. בסרטון ממצלמת האבטחה שתיעדה את האירוע, ומתפרסם כעת, נראה שיף יורה מטווח קצר לכיוון הפורצים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 12:00 א בשבט התשפא

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אריה שיף שירה בפורץ
תיעוד רגע הירי במצלמת האבטחה, צילום: מצלמת אבטחה

אריה שיף, תושב ערד, בן 70, ירה לפני כחודש במוחמד אל-אטרש, שניסה לגנוב את רכבו באישון לילה. היום (ה') הודיעה הפרקליטות על החלטתה להגיש כתב אישום בגין המתה בקלות דעת נגד שיף, ופרסמה את תיעוד האירוע כפי שנקלט במצלמת האבטחה. 

בסרטון ממצלמת האבטחה, נראה שיף מתקרב לעבר הפורצים שכבר התחילו לנסוע עם הג'יפ שלו, דורך את אקדחו האישי ומטווח קצר יורה פעם אחת לעבר אל-אטרש, ופעם נוספת לעבר הרכב השני בו נמלטו הפורצים.

מעצרו של שיף עורר סערה ברחבי הנגב, כאשר תושבי ערד רבים הפגינו נגד מעצרו, ונגד אוזלת היד של המשטרה שלא מצליחה לעצור את גניבות הרכבים שמררות את חייהם. 

"שיף צעד לפנים, הרים את ידו וירה כדור אחד"

בכתב האישום צוין כי "הנאשם הציץ מחלון הקרוואן, שמע את רעשי הפריצה לרכב וראה את רכבם של הפורצים עומד בסמוך לרכב. הנאשם נטל את הנשק, אשר היה באותה העת מתחת לכרית במיטתו, יצא מהקרוואן, צעד על המדרכה כ-7 מטרים, והתקרב אל הרכב תוך כדי שהוא צועק מספר פעמים 'עצור'. הנאשם הגיע בסמוך לדלת הנוסע הקדמית, הסתכל לתוך הרכב, כאשר אור תקרת הרכב דולק, וראה כי בתוך הרכב יושב המנוח בכיסא הנהג. בין הרכב ובין רכב הפורצים עמד פורץ נוסף. 

"הנאשם צעד שני צעדים לאחור, כשהוא במרחק של כשלושה מטרים מהמנוח, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח. במקביל, סגר המנוח את דלת הנהג והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע. בשלב זה צעד הנאשם צעד לפנים, הרים את ידו הימנית אשר אחזה בנשק וירה כדור אחד לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח.

"הקליע חדר דרך חלקה העליון של שמשת חלון הדלת הקדמית ימנית של הרכב, ופגע בצדו הימני של מצחו של המנוח, ונותר בתוך ראשו". לאחר מכן, נכתב באישום, "הפורץ השני נכנס לרכב הפורצים שהתחיל בנסיעה, ואילו הנאשם ירד לכביש מן המדרכה, כיוון את אקדחו אל עבר רכב הפורצים הבורח וירה כדור נוסף לעברו. הנאשם התקשר למוקד החירום של המשטרה, דיווח על האירוע וביקש סיוע משטרתי ורפואי, מכיוון שהעריך כי פגע במנוח. הנאשם המתין במקום עד להגעתם של גורמי הסיוע ושיתף פעולה עם גורמי ההצלה והמשטרה".

עוד צוין בכתב האישום כי שיף "גרם בקלות דעת למותו של המנוח בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה תוך תקווה למנעה".