מנכ"לית פייסבוק ישראל: "הוואטסאפ הוא פרטי – זה לא השתנה ולא הולך להשתנות"

העדכון האחרון בוואטסאפ, המשתף מידע עם פייסבוק, עורר סערה בקרב משתמשים רבים. מנכ"לית פייסבוק ישראל מבהירה שלא תהיה חדירה לפרטיות של המשתמשים: "כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ נשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/01/21 11:53 א בשבט התשפא

מנכ"לית פייסבוק ישראל: "הוואטסאפ הוא פרטי – זה לא השתנה ולא הולך להשתנות"
צילום: shutterstock

עדכון המדיניות של ואטסאפ, בעניין שיתוף המידע עם הרשת החברתית פייסבוק, הוביל לנטישה של משתמשים רבים את אפליקציית המסרים הפופולארית לטובת אפליקציות כמו טלגרם, סיגנל ואחרות. בפייסבוק ממהרים להרגיע ולהבהיר את המהלך: "אנחנו לא יכולים לקרוא את ההודעות שלכם בוואטסאפ", כתבה מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני. 

"שואלים אותי הרבה שאלות על העדכון האחרון של מדיניות הפרטיות בוואטסאפ סביב שיתוף המידע בין וואטסאפ לפייסבוק", כתבה סופר תאני, "ואני שומעת כבר תיאוריות קונספירציה שכל קשר בינן לבין המציאות הוא מקרי בהחלט".  

תאני הסבירה מהו העדכון החדש ולמה הוא נועד: "נתחיל בכך שעדכון המדיניות הזה לא משפיע בשום דרך על העובדה שכל ההודעות שאנחנו שולחים ומקבלים בוואטסאפ הן פרטיות לחלוטין ומוצפנות מקצה לקצה. העדכון האחרון מתייחס רק לשינויים בנוגע לאופן שבו עסקים יכולים להשתמש בוואטסאפ כדי ליצור קשר עם לקוחות".

"גם לוואטסאפ וגם לפייסבוק אין יכולת לראות את ההודעות הפרטיות שאנשים שולחים וגם לא לשמוע את השיחות שהם מנהלים", הבהירה מנכ"לית פייסבוק ישראל, "אנחנו לא יכולים לקרוא הודעות או לשמוע שיחות בין חברים, בני משפחה ושותפים לעבודה. כל מה שאנשים משתפים וכותבים בוואטסאפ הוא פרטי, ונשאר רק בין המשתתפים באותה השיחה – זה לא השתנה ולא הולך להשתנות".

לפי הודעת העדכון של וואטסאפ שנשלחה בשבוע שעבר לשני מיליארד המשתמשים של האפליקציה, החל מ-8 בפברואר לא ניתן יהיה לחסום את העברת המידע מוואטסאפ לפייסבוק, חברת האם שרכשה אותה בשנת 2014. מי שלא יאשר את המדיניות החדשה - לא יוכל להשתמש יותר באפליקציה.