שיא מבהיל: 66 מתו מקורונה ביממה האחרונה

לצד יום שני ברציפות שמספר המאומתים חוצה את ה-9,000, מספר החולים במצב קשה התייצב יחסית, אך עדיין גבוה מאלף, ומספר המונשמים רק ממשיך לעלות. ד"ר אלרעי-פרייס: "נבקש להאריך את הסגר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 13/01/21 07:49 כט בטבת התשפא

שיא מבהיל: 66 מתו מקורונה ביממה האחרונה
המצב במחלקות מחמיר. קורונה, צילום: דוד כהן, פלאש 90

מבצע החיסונים נמשך וצפוי לחזור לקצב מוגבר בימים הקרובים, אך לצד זה התחלואה ממשיכה לזנק, ושיאים שליליים נשברים מדי יום בקצב מבהיל. מספר המתים ביממה הגיע הבוקר (ד') לשיא איום חדש, כש-66 בני אדם מתו מקורונה ומסיבוכי קורונה ביממה האחרונה. מספר המתים הכולל עומד הבוקר על 3,770. בשבועיים האחרונים, מאז תחילת חודש ינואר, מתו בישראל 456 בני אדם כתוצאה מקורונה.

ראש שירותי בריאות הציבור: "לא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים"

גם המספרים האחרים אינם מבשרים טובות, והמצב במחלקות הקורונה ובבתי החולים חמור מאוד. מספר החולים במצב קשה עומד הבוקר על 1,042, וזאת לאחר ירידה של 44 חולים במצב קשה מאז חצות. מספר החולים במצב קריטי עומד על 320, כשמתוכם 262 זקוקים להנשמה, שיא שלילי נוסף. בסך הכל מאושפזים בבתי החולים 1,760 בני אדם.

אמש אומתו 9,025 בני אדם לקורונה, מתוך 127,768 אלף בדיקות שתוצאותיהן התקבלו. שיעור החיוביים עומד על 7.2%, ירידה קלה לעומת אמש אך עדיין שיעור גבוה במיוחד. בסך הכל יש בישראל 78,215 חולים ונשאי קורונה פעילים.

מדדי היציאה מהסגר תלויים בחיסונים

לצד הנתונים הקשים מאוד, במשרד הבריאות ומומחי בריאות העריכו אמש כי המספרים יתחילו להתמתן בימים הקרובים, לאור השפעות הסגר שיתחילו להיות מורגשות, ולצד מבצע החיסונים ההולך ומתרחב. פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, המייעץ לממשלה ולקבינט הקורונה, כתב בטוויטר כי "אנחנו עדיין מעריכים בזהירות שהשבוע תהיה בלימה בתחלואה הקשה, גם בגלל שעברו למעלה משבועיים מאז הסגר הפחות בדוק, וגם בגלל החיסונים. נקווה".

מחקר ראשון מעריך: ההדבקה יורדת משמעותית 13 יום לאחר החיסון הראשון

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בכאן חדשות כי "הירידה בתחלואה תגיע יותר מאוחר. רוב המאומתים הם צעירים שטרם התחסנו, אבל אנחנו מצפים לראות גם ירידה במספר החולים שמצבם קשה, כי אוכלוסיית הסיכון מתחסנת".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, התייחסה הבוקר בגלי צה"ל למדדי היציאה מהסגר, וקשרה אותם למבצע החיסונים. לדבריה, "אם פעם היינו מדברים על מספר מאומתים ומקדם הדבקה, כיום, בגלל החיסונים, לא צריך להסתכל רק על מספר מאומתים - אלא גם על חולים קשה". עם זאת היא הדגישה כי "מקדם ההדבקה עדיין צריך להיות מתחת ל-1", ואמרה כי משרד הבריאות ימליץ להאריך את הסגר, אך לא ציינה בכמה זמן. 

דווקא פרופ' גרוטו היה מסויג יותר בנוגע להארכת הסגר, ואמר כי "יכול להיות שנצטרך להוסיף זמן לסגר. הנושא נדון, אך אי אפשר עוד להודיע כי הדברים מאוד דינמיים".

אמש דווח כי משרד הבריאות יבקש להאריך את הסגר בשבוע נוסף, שאחריו ייפתחו הגנים והכיתות הנמוכות, לצד כיתות י"א-י"ב, והמסחר בחנויות הרחוב, ושבועיים לאחר מכן תיפתח שאר מערכת החינוך. ההערכה היא שככל שהשפעת החיסונים תגבר, ניתן יהיה לפתוח עוד ועוד חלקים מהמשק ללא חשש מעלייה בתחלואה הקשה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן