טראמפ על אדלסון: "היה תומך נלהב של בעלת בריתנו הגדולה, מדינת ישראל"

הנשיא היוצא של ארה"ב ספד לאיש העסקים היהודי-אמריקאי, מתומכיו הגדולים ומי שסייע להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים: "שלדון היה נאמן למשפחתו, לארצו ולכל אלה שהכירו אותו. העולם איבד אדם גדול. הוא יחסר"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 12/01/21 20:20 כח בטבת התשפא

טראמפ על אדלסון: "היה תומך נלהב של בעלת בריתנו הגדולה, מדינת ישראל"
שלדון אדלסון ורעייתו ד"ר מרים אדלסון, צילום: משה שי, פלאש 90

נשיא ארה"ב היוצא, דונלד טראמפ, הביע צער על מותו של איל ההון שלדון אדלסון אמש (ב') לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת הסרטן. אדלסון נחשב לאחד התורמים הגדולים למדינת ישראל, ולמקורבו של נשיא ארה"ב היוצא טראמפ ומתומכיה ותורמיה הגדולים של המפלגה הרפובליקנית.

בהודעה מטעם הנשיא נמסר: "מלניה ואני אבלים על פטירתו של שלדון אדלסון, ושולחים את תנחומי הכנים לאשתו מרים, לילדיו ולנכדיו. שלדון חי את החלום האמריקאי האמתי. כושר ההמצאה, הגאונות והיצירתיות שלו, זיכו אותו בעושר עצום, אך אופיו ונדיבותו הפילנתרופית עשו לו שם גדול".

בנוסף, התייחס טראמפ לפילנתרופיה הגדולה של אדלסון כלפי מדינת ישראל: "שלדון היה גם תומך נלהב של בעלת בריתנו הגדולה, מדינת ישראל. הוא דגל ללא לאות בהעברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, בהכרה בריבונות ישראל על הגולן ובחתירה לשלום בין ישראל לשכנותיה. שלדון היה נאמן למשפחתו, לארצו ולכל אלה שהכירו אותו. העולם איבד אדם גדול. הוא יחסר".