ראש שירותי בריאות הציבור: "לא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים"

ד"ר שרון אלרעי פרייס בתדרוך לתקשורת על מצב התחלואה שממשיך לזנק: "עברנו את רף ה-1,000 חולים המאושפזים במצב קריטי, 17% מהם כבר אחרי מנת חיסון ראשונה" | משרד הבריאות ידרוש להאריך את הסגר בשבוע

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 12/01/21 19:46 כח בטבת התשפא

ראש שירותי בריאות הציבור: "לא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים"
ד"ר שרון אלרעי-פרייס, צילום: צילום מסך

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, קיימה הערב (ג') תדרוך לתקשורת שבו התייחסה לזינוק בתחלואת הקורונה והעריכה כי הסגר יימשך גם בעשרת הימים הקרובים: "הגענו לשיא במספר המאומתים, מעל 9,600 מאומתים חדשים מאתמול. בבתי החולים מאושפזים 1,736 חולים קשים, מתוכם מעל 300 במצב מסכן חיים. 17% מהם כבר קיבלו מנת חיסון אחת, אך החיסון לא מפתח מספיק נוגדים ללא המנה השנייה".

כמו כן, ציינה ד"ר אלרועי-פרייס כי מצב התמותה קשה גם הוא וישנם מעל 40 נפטרים ביום. בנוסף, הנתונים מצביעים על עלייה של פי שניים מאומתים במגזר הכללי והחרדי בשבועיים האחרונים. מתוך כך, על אסטרטגיית היציאה מהסגר אמרה ראש שירותי בריאות הציבור: "אין דרך להוריד את התחלואה ללא הגבלות משמעותיות, מאמינה שלא נוכל לצאת מהסגר תוך עשרה ימים". בהמשך לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור, משרד הבריאות ידרוש להאריך את הסגר משבועיים לשלושה.

ביחס למבצע החיסונים אמרה כי שיעור המתחסנים בגילאי 60 ומעלה עומד על 73%, אולם באוכלוסייה הערבית והחרדית שיעור המחוסנים מעל גיל 60 הוא כ-40% בלבד. בתוך כך ציינה ד"ר אלרועי-פרייס כי בהתאם להודעת משרד הבריאות מהיום, מבצע החיסונים מתרחב והחל ממחר יחלו לחסן מעל גיל 50, בנוסף לחיסון של עובדי הוראה. 

כמו כן, התייחסה ד"ר אלרועי-פרייס למידע שעובר לחברת החיסונים "פייזר" ואמרה כי מדובר ב: "מידע כללי על מצב התחלואה במדינת ישראל בעקבות המגפה, במטרה לראות מתי אנחנו מגיעים עם החיסונים לשבור את העקומות". על פי דבריה, המידע המועבר מתייחס לכמות המאומתים לשבוע, כמות החולים המאושפזים לשבוע, כמות החולים הקשים והקריטיים, כמות המונשמים, כמות הפטירות, וכו'.

 

מספר המאומתים

מספר המאומתיםצילום: צילום מסך