תלונה נגד הרב יצחק יוסף: תועד מפר את הנחיות הקורונה

מספר תיעודים שהתפרסמו בהם נראה הרב הראשי לישראל מפר את ההנחיות הביאו להגשת קובלנה פלילית נגדו: "הרב עושה חילול השם נורא ואיום". לשכתו מסרה: "הרב מקפיד על הנחיות משרד הבריאות באופן מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/21 14:32 כז בטבת התשפא

תלונה נגד הרב יצחק יוסף: תועד מפר את הנחיות הקורונה
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

האם הרב הראשי לישראל מפר את הנחיות הריחוק החברתי של משרד הבריאות? על רקע מספר תיעודים שפורסמו ב-ynet, בהם נראה הרב יצחק יוסף כשהוא ללא מסכה במספר הזדמנויות, לוחץ ידיים ואף רוקד באירוע תורני שנערך בירושלים בשבוע שעבר, הוגשה נגד הרב יוסף קובלנה פלילית במשטרת ישראל.

על פי הדיווח, רב תושב צפון הארץ הגיש קובלנה פלילית נגד הרב יוסף, בשל מספר תיעודים שהתפרסמו לאחרונה. הרב הראשי נראה בהן כשהוא אינו מקפיד על התקהלויות, לוחץ ידיים ואינו עוטה מסכה. בתיעוד החריג שהתפרסם נראה הרב יוסף באירוע של סיום סדר מועד, שהתקיים בשבוע שעבר בירושלים, כשהוא ללא מסכה ורוקד בצפיפות עם רבנים אחרים על הבמה.

הרב שהגיש את התלונה אמר ל-ynet כי "הרב הראשי אינו חסין – ובמיוחד כשהוא ממשיך להסתובב כך ללא מסכה". לדבריו, "אישי ציבור שמפרים את ההנחיות - צריכים לתת על כך את הדין". על פי העדכון האחרון שקיבל, התלונה נמצאת על שולחנו של ראש מחלקת החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שבת, שהבטיח לטפל בה בימים הקרובים.

"הרב עושה חילול השם נורא ואיום", הוסיף הרב שהגיש את התלונה. לדבריו, "יש לו מעריצים רבים ההולכים לאורו ועלולים לזלזל בהנחיות - משום ש'כך גם עושה מרן הרב'". 

בתגובה לדיווח אמרו בסביבתו של הרב הראשי כי הוא עבר בדיקה סרולוגית, בה נמצאו בגופו נוגדנים לקורונה. עוד נטען כי הרב מקפיד לעטות על פניו מעין מסכה מאולתרת, צעיף הכרוך סביב צווארו שבעזרתו הוא מכסה את הפה והאף, אך לעתים הצעיף, שאינו מהודק, נשמט ממקומו.

בסביבתו של הרב יוסף התייחסו גם לאירוע בבניני האומה, בו הוא תועד רוקד, ואמרו כי אכן מדובר בתקלה, שנבעה מכך שמארגני האירוע הפרו את הבטחתם שהאירוע יתקיים במסגרת מגבלות הקורונה. בסרטון אכן ניתן לראות שהרב מהסס ולא רוצה לרקוד, עד שהרבנים האחרים משכנעים אותו.

מלשכתו של הרב יצחק יוסף נמסר בתגובה: "הרב מקפיד על הנחיות משרד הבריאות באופן מלא, וקורא גם לציבור להיצמד אליהן".