עמית סגל: "לא יסתמו לי את הפה"

הפרשן הפוליטי הגיב לביקורת בעקבות הדיווח על התקרית שהתרחשה במחאת בלפור, והאשים: "הזעזוע האמתי הוא מסתימת הפיות"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 10/01/21 18:23 כו בטבת התשפא

עמית סגל: "לא יסתמו לי את הפה"
עמית סגל, צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, הגיב היום (א') בתכניתו של אראל סג"ל ב-103 fm, על הטענות להטייה פוליטית בדיווחו באולפן שישי, כי ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שהו כחצי שעה בחדר מאובטח, בעקבות החשש שמפגיני בלפור יפרצו את הכניסה למעון רה"מ.

סגל הגיב בתכנית הרדיו על הניסיון להשתיק אותו מצד חוגי תקשורת מסוימים: "מתבוננת כאן קבוצה קטנה שהתרגלה שאולפני הטלוויזיה ובפרט אלה של יום שישי, היא הממלכה שלהם, היא המקדש שלהם. לא מתקרב לשם אף טמא, אף אחד מהקאסטה התחתונה, אף אחד דתי, אף אחד מזרחי, אף אחד עם דעות אחרות, והזעזוע האמתי, עם כל הכבוד, הוא לא על השאלה אם המחסום נפרץ או נעבר ואפילו לא על גבעת הקפיטול...

אין שום ידיעה שתשודר על ידי באולפן שישי או על ידי איילה חסון כולל תחזית מזג האוויר שלא תזכה למטר של קללות ונאצות וגידופים, מתוך איזו תקווה משונה שהדבר הזה יזיז או יסתום פיות. זה בכלל לא מטריד אותי, זה לא יסתום לי את הפה.

אני רק דואג לכתבים צעירים למשל, שסיקרו בחודשים האחרונים את מחאת בלפור, הלא הידועה בכינוייה "מדינה במחאה", כמו שזה הוצג בחדשות. כן, כי ידוע שכל המדינה במחאה... והם לא העזו להגיד את האמת פן יבולע להם, פן הם יותקפו, פן יסתמו להם את הפה. פן הם יוצגו כ"ביביסטים" בגלל שהם העזו להגיד את האמת. וכל האנשים האלה שבמשך שנים מכרו לנו את השטויות שלהם, על "תקשורת חופשית", על "איך הם אוהבים" ו"כמה הם רוצים" ו"כמה חשוב לשמוע את הדעתנות" עד שזה לא בדעה שלהם, האנשים האלה מתגלים כסותמי הפיות הגדולים ביותר".

 

נציין כי משטרת ישראל אישרה את הפרסום לפיו אחד המחסומים סמוך לבית ראש הממשלה, נפרץ על ידי המפגינים בבלפור בשבוע שעבר, כפי שפרסם עמית סגל. בהודעה נמסר כי "בהמשך לאירוע המדווח שאירע סמוך לבית ראש הממשלה, והגעתם של קבוצת מפגינים עד לשער הנמצא מטרים ספורים מהכניסה למעון. מחשש שהאירוע עלול לצאת משליטה, דיווח משטרתי הועבר לכוחות האבטחה של שב״כ בתוך המתחם אשר פעלו בהתאם לתרגולת והנהלים הקיימים".