צפו: נתניהו עם משלוח החיסונים בנתב"ג

השלב השני של מבצע החיסונים יוצא לדרך: נתניהו ואדלשטיין בשידור מנתב"ג עם משלוח החיסונים נגד נגיף קורונה. נתניהו: "התכנון הוא להגיע ל-170 אלף חיסונים ביום". אדלשטיין: "לקראת אמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש שיקבלו את החיסון"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 10/01/21 16:30 כו בטבת התשפא

צפו: נתניהו עם משלוח החיסונים בנתב"ג
משלוח החיסונים, צילום: צילום מסך

הגעת החיסונים לישראל נמשכת: לאחר שבשבוע שעבר הגיעו 120 אלף מנות חיסון ראשונות של חברת מודרנה, היום (א') הגיע לנתב"ג משלוח נוסף של חיסוני קורונה, במסגרת מבצע "חוזרים לחיים".

ראש הממשלה נתניהו הצהיר עם הגעת החיסונים לנתב"ג: "זהו השלב השני של מבצע החיסונים, לאחר שלמעלה מ-72% מבני ה-60 ומעלה התחסנו במנה הראשונה. ביום ראשון יגיע משלוח נוסף של חיסונים. בכך, שכבת הגיל הבאה, בני 60-50 יחוסנו גם הם. התכנון הוא להגיע ל-170 אלף חיסונים ביום".

נתניהו הוסיף ואמר כי הצלחת מבצע החיסונים "לתת כתף" גרם להתפעלות במדינות רבות בעולם: "מנהיגי העולם מתקשרים אלי משתאים. המבצע מתאפשר בזכות הצוות הנפלא של קופות החולים, האחיות המסורות, שיחד איתן מתבצע המהלך הזה".

נתניהו מוסיף כי החיסונים הם שלב בדרך להחלמה מלאה: "אנחנו מתכוונים להסתער גם על הכלכלה ולהוציא את מדינת ישראל מכלכלת הקורונה. נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורנה גם כלכלית וגם בריאותית, ובכך נחזור לחיים".

גם שר הבריאות אדלשטין נכח בהגעת החיסונים לנתב"ג והצהיר על התכנון להמשך: "החיוכים של משרד הבריאות, של הצוות הרפואי מתגלים סוף סוף אחרי התקופה האחרונה. אנו כעת מתכוננים לשלב הבא. כבר היום הצוותים הרפואיים מקבלים את המנה השנייה של החיסון נגד הנגיף. במקביל, נתחיל לחסן ולתת את המנה השנייה, במקביל להמשך מתן המנה הראשונה לאוכלוסיית נוספות. לקראת אמצע מרץ נגיע לחמישה מיליון איש שיקבלו את החיסון נגד קורונה".

 

נתניהו סיכם את אירוע נחיתת החיסונים: "זהו מטוס מלא זריקות עידוד. אנו בדרך לצאת מהמגפה, מאפלה לאור גדול".

כבר אתמול ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות אדלשטיין וראשי מערכת הבריאות קיבלו אמש (מוצ"ש) את המנה השנייה של החיסון. בבתי החולים ובקופות החולים יתחילו לחסן היום את הצוותים הרפואיים במנה השנייה של החיסון נגד קורונה, שלושה שבועות בדיוק אחרי המנה הראשונה. 

נזכיר כי משלוח החיסונים הנוכחי מגיע לאחר החשש מהשבועות האחרונים בנוגע למחסור בחיסונים ולעצירת מבצע החיסונים כתוצאה מכך, אולם, נראה כי חשש זה מתפוגג.

[מפת_רמזור]