סמוטריץ': "בנט הביא את הציונות הדתית לשפל הגדול ביותר שלה"

השסע בימינה הולך ומחריף, יו"ר האיחוד הלאומי יצא בראיון נגד שותפו הפוליטי, והראה נכונות יותר מתמיד ללכת עצמאית. "יש מפלגה אחת שאומרת אני מפלגה ציונית ומתחייבת לדאוג ולייצג את התנועה המפוארת הזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/21 20:08 כה בטבת התשפא

סמוטריץ': "בנט הביא את הציונות הדתית לשפל הגדול ביותר שלה"
הולכים ומתרחקים. בנט וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

בימינה עוד נמצאים עמוק במשא ומתן בין הימין החדש לבין הציונות הדתית, המיתוג המחודש של האיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ'. אלא שנראה שככל שהזמן עובר הקרע בין סמוטריץ' לבין נפתלי בנט הולך ומחמיר, ונראה כי הכוונה לרוץ בנפרד הופכת לקרובה מתמיד. בראיון לחדשות 12 יצא סמוטריץ' נגד שותפו הפוליטי ועל ויצא כנגד השיגיו בקרב הציונות הדתית: "בנט הביא את הציונות הדתית לשפל הגדול ביותר שלה". הדברים הקשים נאמרו עקב תוצאות הבחירות האחרונות שרצו ביחד עם תוצאה של 6 מנדטים בלבד.

סמוטריץ' הכריז כי הוא רואה עצמו כנציגה הבלעדי של הציונות הדתית והוסיף להגיד בראיון: "סרוגים יש בכל המפלגות. אני האחרון שיכול לחלק למישהו ציון. אבל יש מפלגה אחת שאומרת אני מפלגה ציונית ומתחייבת לדאוג ולייצג את התנועה המפוארת הזאת כפי שהיה מאז קום המדינה". סמוטריץ' מעוניין למתג את את ימינה כמפלגה ציונית דתית ואמר: " מחוייבים לערכים ולדגלים של הציונות הדתית", אך בימין החדש מעוניינים להגדירה כימין כללית, דבר שסמוטריץ' כבר לא מוכן לקבל.

עוד המשיך לתקוף את עשייתו של בנט: "זאת החלטה אסטרטגית שהוא צריך לקבל. יש מפלגה ציונית דתית שקיימת מאז קום המדינה וסטטיסטית יש לה 100% הצלחה של מעבר אחוז החסימה. בנט יצא לדרכו בסבב א׳ עם 16 מנדטים כולנו זוכרים איך זה נגמר.  הציונות הדתית תמיד תעבור את אחוז החסימה כי יש לה בייס".

הערב יצא נגדו ח"כ מתן כהנא בימינה על כך שהוא מציג עצמו כנציגה הבלעדי של הציונות הדתית: "צלאל ידידי, כואב לי. זהו?  אני לא מייצג את הציונות הדתית? אתה יודע כמה זמן הקדשתי לקידום נושאים החשובים לציונות הדתית. האם יש יותר "בצלאלים" או יותר "מתן כהנאים". בשביל מה אנחנו צריכים את הוויכוח הזה? אני פשוט יודע שהציונות הדתית זה מה שאתה מייצג והציונות הדתית זה מה שאני מייצג".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן