השר אוחנה בסיור שטח: "אלה יהיו שבועיים מהודקים ונצטרך להקפיד על הכללים"

למעלה מ-220 מחסומים בערים, ועוד 25 מחסומים של אגף התנועה פרוסים בצירים הבינעירוניים במטרה לאכוף את הנחיות הסגר. השר לביטחון הפנים ומ"מ המפכ"ל ערכו סיור שטח והתייחסו לסגר הכללי שכבר החל: "ננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/01/21 13:08 כד בטבת התשפא

השר אוחנה בסיור שטח: "אלה יהיו שבועיים מהודקים ונצטרך להקפיד על הכללים"
השר לביטחון הפנים ומ"מ המפכ"ל, צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (ו') ערכו השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב (קובי) שבתאי, סיור שטח, וזאת בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות ופעילות כוחות המשטרה לאכיפת תקנות הקורונה ברחבי הארץ.

כזכור, החל מהלילה נכנסו לתוקפן ההגבלות המעודכנות של התנועה, ההתקהלות והמסחר, שהוטלו ע"י הדרג המדיני, ובהתאם אלפי שוטרים נפרסו במגוון משימות במרחב העירוני והבינעירוני לפיקוח ואכיפה ברחבי הארץ, הכול במטרה למנוע את המשך התפשטות הנגיף בישראל.

הסגר השלישי החל

הסגר השלישי החלצילום: דוברות המשטרה

תקנות הסגר אושרו: "אנחנו בקטסטרופה"

השר אוחנה אמר הבוקר: "אנחנו ביום הראשון של הסגר האחרון כך אנו מקווים ומאמינים. זה יהיה סגר מהודק עם אכיפה מאוד משמעותית של משטרת ישראל שכבר פרוסה ברחבי הארץ. אלה יהיו שבועיים מהודקים ונצטרך להקפיד על הכללים. מי שלא חייב לצאת מהבית שלא יצא". השר הזהיר מפני הפקקים שייווצרו בעקבות האכיפה. 

לאחר שברך אותו לקראת כניסתו לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אמר מ"מ מקום המפכ"ל, ניצב קובי שבתאי: "משטרת ישראל פרוסה לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל. למעלה מ-220 מחסומים בערים, ועוד 25 מחסומים של אגף התנועה שפרוסים בצירים הבינעירוניים. יש כוחות שפרוסים גם בשטחים הכפריים. עושים כל מאמץ לאכוף את  הסגר הזה בצורה הכי הומנית שיכולה להיות. נעשה את זה בצורה רגישה אך נחושה, ננהג ביד תקיפה כלפי מי שיפר את ההנחיות. מי שמתכנן לצאת למסיבת טבע הלילה אני מציע לו לא לעשות את זה, סביר להניח שנגיע אליהם".

מ"מ המפכ"ל קרא לציבור לשת, פעולה: "אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה של האוכלוסייה. אני חייב לצאת צל"ש לציבור בישראל על ההתנהגות שלו. לא רואים צפיפות. מצפה לאחריות אזרחית-ציבורית ויחד נוכל לעבור את השבועיים האלה ונוכל לחזור לשגרה". 

כאמור, החל מהלילה, פועלים שוטרי אגף התנועה בצירים הבינעירוניים, לאכיפת תקנות התנועה. רוב הפעילות המשטרתית תמוקד בפריסה של 25 מחסומים בכבישים ברחבי הארץ, בדגש על הצירים המרכזיים המובילים לערים, זאת במטרה לסייע באפקטיביות המשימה הלאומית ובביצוע אכיפת קיום התקנות.

לצד המחסומים, יפעלו במהלך כל היממה אלפי שוטרים וניידות, שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ, תוך חסימות מדלגות לאיתור אזרחים שלא יפעלו עפ"י התקנות. בשל פעילות המחסומים והבידוק הקפדני, קיים צפי לעומסי תנועה בחלק מהכבישים הבינעירוניים. על כן, מבקשת המשטרה מהנהגים להיערך בהתאם ולנהוג במשנה זהירות.

מפת המחסומים

מפת המחסומיםצילום: משטרת התנועה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן