בכפוף לשימוע: כתב אישום בגין עבירות מס יוגש נגד השר אריה דרעי

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי כתב האישום יוגש בגין שלוש עבירות מס ולא שוחד כפי שנחשד בתחילה. פרקליטו של דרעי ברך על ההחלטה ואמר: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות, קבע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא מנקה את השר מכל חשד לשחיתות שלטונית"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/01/21 10:58 כד בטבת התשפא

בכפוף לשימוע: כתב אישום בגין עבירות מס יוגש נגד השר אריה דרעי
כתב אישום רק בכפוף לשימוע, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (ו') לסנגוריו של שר הפנים אריה דרעי כי החליט להגיש נגדו כתב אישום - בכפוף לשימוע. דרעי, נחשד בתחילה בשוחד, יואשם בכפוף לשימוע בשלוש עבירות מס - מכירת נכס בגבעת שאול ושני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח, מאיש עסקים ומחברה עסקית.

החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה הגיעה חמש שנים לאחר תחילת בדיקת הפרשה, שכאמור החלה בחשד לעבירות שוחד ומסתיימת בכתב אישום בכפוף לשימוע בשלוש עבירות מס בלבד.

השר דרעי הגיו להחלטת מנדלבליט: "לאחר למעלה מ-5 שנות חקירה קשות, אני מודה לבורא עולם על ההחלטה לבטל את כל האישומים השקריים נגדי ומשוכנע כי בשימוע יוחלט גם על סגירת התיק בעניין עברות המס, לאחר שכל העובדות יוצגו בפני היועץ המשפטי. אני מתכוון להמשיך להתמקד בתפקידי כשר הפנים והדאגה לחלשים שזקוקים לסיוע, בעיקר בתקופת הקורונה ושמירה על זהותה היהודית של המדינה".

פרקליטו של שר הפנים אריה דרעי, עו״ד נבות תל-צור, מסר בתגובה להחלטה: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית. היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תנתנה בשימוע תשובות הולמות".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, אמר לאחר הודעת היועמ"ש: "פרסום ההחלטה בעניין השר דרעי בעיתוי של בחירות איננה ראויה ב'לשון המעטה'. אחרי חמש שנות הדלפות בלתי פוסקות על "חומרת ההאשמות..." ומשההר הוליד בקושי עכברון, מן היושר היה להודיע על סגירת התיק ואף להתנצל בפני השר דרעי על עינוי הדין".

שלושה מקרים שונים של עבירות מס

המקרה הראשון הוא עסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר השר דרעי לאחיו, שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים. על פי כתב האישום, במסגרת העסקה הועברו דיווחים כוזבים לרשויות מיסוי מקרקעין. על פי האישום, הדיווחים השקריים, נגעו לגובה העסקה, לתאריך ביצועה ולאופיו של המגרש.

מקרה שני קשור להכנסות מקרן ההשקעות האמריקנית "גרין אושן", ששילמה לשר דרעי עמלה בגין גיוס משקיע לקרן. על פי כתב האישום, מאז ינואר 2013, עת חזר לחיים הפוליטיים הורה השר דרעי ל"גרין אושן" להעביר את העמלות לאחיו שלמה.בדרך זו שולמו לאח שלמה כ-630 אלף שקלים כנגד חשבוניות "ייעוץ" כוזבות לכאורה שהפיק משרדו של השר.

מקרה שלישי עוסק בהכנסות מחברת בת של אגד ומאיש העסקים משה הבא. השר דרעי העניק למיזם משותף של הבא ואגד שירותי ייעוץ ושיווק בשנת 2012, כאשר על פי החשד ביקש לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180 אלף שקלים שתשולם לעמותת כרמי העיר השייכת למקורבו, יהודה אזרד. השכר החייב במס, לא דווח כנדרש. בנוסף, הבא אף שילם באותם ימים 100 אלף שקלים מחשבונו האישי שלו לחשבונו האישי של השר דרעי ללא דיווח למס הכנסה.