משלוח חיסונים גדול בדרך לישראל

המשלוח שהיה אמור להגיע בחודש מרץ יוקדם ויגיע לארץ בשבוע הבא, וההערכה היא כי זו הסיבה לאישור התיעדוף של המורים בקבלת החיסונים. היום: מאה אלף חיסונים ראשונים של חברת מודרנה נחתו בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/21 18:54 כג בטבת התשפא

משלוח חיסונים גדול בדרך לישראל
הגעת החיסונים הראשונים לישראל, צילום: GPO

משלוח נוסף של חיסונים מתוצאת חברת 'פייזר' יגיע לישראל בשבוע הבא. כך דווח בחדשות 12. בדיווח לא נאמר כמה חיסונים יכלול המשלוח החדש, אך נראה כי מדובר בכמות משמעותית, וההערכה היא כי ראש הממשלה נתניהו הסכים לתעדוף צוותי ההוראה בקבלת החיסונים על סמך המשלוח הזה. בכירים במשרד הבריאות לא אישרו רשמית את הדיווח, אך אמרו כי יש "איתותים חיוביים" מהחברה בנושא.

עובדי ההוראה יתועדפו במתן חיסונים

נכון לעכשיו, קצב החיסונים בישראל הואט, ואחרי מספר ימים בהם חוסנו למעלה ממאה אלף איש ביממה, אמש (ד') חוסנו "רק" 93 אלף בני אדם בישראל. משרד הבריאות הודיע כבר בשבוע שעבר כי החל מה-10.1, יום ראשון הקרוב, יואט משמעותית קצב החיסונים, והדגש יינתן על המנות השניות של החיסון, שיינתנו לאלו שהתחסנו כבר - שלושה שבועות מיום קבלת המנה הראשונה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי כ-70% מבני השישים ומעלה בישראל חוסנו נגד קורונה. מדובר בבשורה משמעותית, שעשויה בסבירות גבוהה להפחית את התחלואה הקשה והתמותה בישראל בתוך שבועות ספורים, וייתכן שאף פחות מכך.

בנוסף, היום בצהריים נחת בישראל המשלוח הראשון של חיסונים מתוצאת חברת 'מודרנה'. מדובר במשלוח של כמאה אלף חיסונים, מתוך מיליוני חיסונים מתוצאת החברה שצפויים להגיע לישראל בהמשך. 

החיסונים מתוצאת מודרנה קלים הרבה יותר לשינוע ולאחסון, בשל העובדה שאינם זקוקים להקפאה עמוקה כמו החיסונים של פייזר. במשרד הבריאות מייעדים את המשלוח הראשון לאנשים המרותקים לבתיהם, בדיוק מהסיבה הזו, וההערכה היא שכבר בתחילת השבוע הבא יחל מבצע חיסון האנשים שנמצאים בקבוצות התעדוף הראשונות לחיסון, ומרותקים לבתיהם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן