עובדי ההוראה יתועדפו במתן חיסונים

שר הביטחון גנץ הודיע כי סיכם עם ראש הממשלה על תעדוף עובדי ההוראה בחיסונים. במקביל הודיעה לשכת שר הבריאות אדלשטיין כי השלושה "סיכמו לפנות יחד לוועדת התיעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/21 16:52 כג בטבת התשפא

עובדי ההוראה יתועדפו במתן חיסונים
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עובדי ההוראה צפויים לקבל קדימות במתן החיסונים - החל מהמשלוח הבא. כך סוכם בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון גנץ. ארגוני המורים ומשרד החינוך דרשו שהמורים יקבלו קדימות בחיסונים כבר מספר שבועות, והיום (ה') ניתן לכך האישור הסופי.

משרד הבריאות: 70% מבני ה-60 ומעלה התחסנו

כעת החלה מלחמת הקרדיטים על ההחלטה. שר הביטחון בני גנץ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "סיכמתי עם ראש הממשלה: חיסוני עובדי ההוראה יחלו באופן מיידי". מנגד, בגלי צה"ל דווח כי יו"ר ועדת החינוך, רם שפע, סיכם עם שר הבריאות אדלשטיין על תיעדוף המורים החל מהסגר הבא, בתמורה לכך ששפע לא יערים קשיים על יישום תקנות הסגר במערכת החינוך, כפי שעשה בסבב ההחמרות הקודם, כשהוועדה בראשותו מנעה את הפסקת הלימודים בכיתות ד'-י'.


(מזכ"לית הסתדרות המורים בראיון בנושא החיסונים לעובדי ההוראה, באדיבות ynet)

שפע הגיש מוקדם יותר בקשה דחופה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, לקיים דיון בהחלטת הממשלה להעביר את הסמכות לדון בתקנות הסגר במערכת החינוך לוועדת החוקה, בראשה עומד ח"כ מהקואליציה, יעקב אשר. אחרי הסיכום עם אדלשטיין משך שפע את בקשתו, והסבב הבא של התקנות יחזור לוועדת החינוך.

עם זאת, כבר אמש אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בראיון בגלי צה"ל, כי כאשר יגיע אחוז המחוסנים מקרב בני ה-60 ומעלה באוכלוסייה ל-70%, יתחיל תעדוף המורים בחיסונים. הבוקר הודיע משרד הבריאות כי היעד הזה הושג, כך שלמעשה, מבחינת משרד הבריאות, לא היה צורך בסיכומים בין הפוליטיקאים, ונראה כי הם נועדו לצרכי יח"צ בלבד.

מלשכת שר הבריאות אדלשטיין נמסר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סיכמו לפנות יחד לוועדת התיעדופים של חיסוני הקורונה, בבקשה לבחון את האפשרות לחיסון צוותי ההוראה. בקשה זו מצטרפת לפניית השר אדלשטיין מהבוקר לתעדף צוותי הוראה של החינוך המיוחד".

שר החינוך גלנט כתב: "תודתי לראש הממשלה ולשר הביטחון על קבלת המלצתי לתעדף עובדי חינוך והוראה בקבלת חיסוני קורונה. זוהי עוד החלטה ערכית נכונה המציבה את החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי. 
הנחיתי את מנכ״ל משרד החינוך לתת תעדוף לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד, בפנימיות ובכפרי הנוער - אותם אלו הממשיכים ללמד במהלך ימי הסגר. בכוונתנו להשלים את מבצע החיסונים במערכת החינוך במהלך הסגר ובכך לסייע לשמירה על הרציפות החינוכית לתלמידי ישראל בהמשך השנה".