הרב קנייבסקי הסכים לסגירת תלמודי התורה

בהתאם להוראות הממשלה, הסכים מנהיג הציבור הליטאי, הרב קנייבסקי, לסגירת תלמודי התורה עם סגירת מוסדות החינוך החל משישי הקרוב, אולם רק "לכמה ימים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/01/21 14:49 כג בטבת התשפא

הרב קנייבסקי הסכים לסגירת תלמודי התורה
הרב קנייבסקי, צילום: Yaakov Nahumi/Flash90

בהמשך להחלטת הממשלה מיום שלישי, על הטלת סגר מלא, שייכנס לתוקף הלילה בחצות (ה'), מערכות החינוך בישראל צפויות גם הן להיכנס להשבתה מוחלטת. אולם, עד לפני שעה קלה לא היה ברור לקבינט הקורונה האם מערכת החינוך החרדית, ובייחוד הליטאית, בהנהגת שר התורה הרב קנייבסקי, אכן תושבת גם היא ותלמידיה ילמדו בבתיהם. 

הבוקר פורסם בעיתונות החרדית כי הסכים הרב קנייבסקי לסגירת תלמודי התורה במהלך הסגר וקרא להורים "להשגיח על התלמידים שייאלצו להישאר בבית". אולם, בשיחה שקיים עם ראש הממשלה נתניהו, אמר נכדו של הרב כי ההנחיה היא אך "לכמה ימים".

על פי פרסום בחדשות 12, בהודעה רשמית מבית הרב קנייבסקי נכתב לראשונה שמנהיג הציבור הליטאי הורה לסגור את תלמודי התורה. הודעה זו התקבלה לאחר שיחה של רה"מ נתניהו עם נכדו של מרן שר התורה קנייבסקי, שבה העביר יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב, לנתניהו את המסר כי הגר״ח קנייבסקי הורה הבוקר לסגור ל-"כמה ימים" את החיידרים ותלמודי התורה, בעקבות מצב התחלואה הקשה.

במכתב שמפרסמים מטעם הגר"ח קנייבסקי והרב אדלשטיין, הללו חותמים במפורש על סגירת תלמודי התורה "לזמן קצר בגלל ריבוי החולים, ולפתוח מחדש את התתי"ם מיד כשמתאפשר".

מכתב הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין

מכתב הרב קנייבסקי והרב אדלשטייןצילום: יאיר שרקי בטויטר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן