נתניהו למזכיר האוצר האמריקאי: "יש למנוע מאיראן להשיג ארסנל גרעיני"

לקראת חילופי הממשל בארצות הברית, אירח ראש הממשלה בלשכתו את מזכיר האוצר של טראמפ, סטיבן מנוצ׳ין, הודה לו על העזרה בהטלת הסנקציות על איראן והזהיר: "חזרה להסכם הגרעין היא שגיאה ואסור שהיא תקרה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/01/21 12:53 כג בטבת התשפא

נתניהו למזכיר האוצר האמריקאי: "יש למנוע מאיראן להשיג ארסנל גרעיני"
ראש הממשלה ומזכיר האוצר האמריקאי מנוצ'ין, צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ה') עם מזכיר האוצר של ארה"ב סטיבן מנוצ'ין בלשכתו בירושלים, לקראת חילופי הממשל הצפויים בעוד כשבועיים. נתניהו בירך את מנוצ'ין ואמר: "ברוך שובך לירושלים יחד עם הצוות המצוין שלך. היית פה לאחרונה באוקטובר כאשר ליווית את שר האוצר של איחוד האמירויות באירוע היסטורי של ממש, הביקור הרשמי הראשון של בכיר אמירתי בישראל".

"אני יודע שהפעם אתה מגיע אלינו אחרי ביקור מוצלח בחרטום, שבמהלכו הצטרפה סודן רשמית להסכמי אברהם", אמר ראש הממשלה והוסיף כי, "אני מודה לנשיא טראמפ ולכולכם בממשל האמריקני על כל מה שעשיתם וממשיכים לעשות למען השלום. יצרתם שינוי אמיתי ופריצות דרך רבות כשצירפתם את איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן אל מעגל השלום. אין בלבי ספק שמדינות ערביות ומוסלמיות נוספות יצטרפו בעקבותיהן".

נתניהו הודה למזכיר האוצר האמריקאי על העזרה בהטלת הסנקציות על איראן: "אני רוצה גם לשבח את מדיניות "מקסימום הלחץ" על איראן. תחת הנהגתך, משרד האוצר האמריקני שיחק תפקיד חשוב בהטלת סנקציות על המשטר האיראני ואכיפתן. אני מודה לך על מעורבותך האישית בתכנית חשובה זו. יש להמשיך אותה כדי למנוע מאיראן להמשיך במסע התוקפנות והטרור שלה ברחבי האזור, וכדי למנוע ממנה להשיג ארסנל גרעיני".

"אם פשוט נחזור להסכם הגרעין עם איראן", הוסיף ראש הממשלה, "מה שיקרה, ואולי כבר קורה, הוא שמדינות רבות נוספות במזרח התיכון יזדרזו להתחמש בנשק גרעיני. זה סיוט, זאת שגיאה ואסור שזה יקרה. אדוני המזכיר, הייתה לנו הזדמנות לשוחח. אנו רואים עין בעין בנושא זה ובנושאים רבים אחרים. אני מצפה לשיחה אחרונה איתך לפני שתשוב לארה"ב, ואני מודה לך שוב על ידידותך המופלאה".