משרד הבריאות: חליתם אחרי החיסון הראשון? לא תקבלו את המנה השנייה

מנות החיסון השניות יצאו לדרך בשבוע הקרוב, וכעת מפרסם משרד הבריאות את ההנחיות לצוותים המחסנים: כל גוף שחיסן במנה הראשונה - אחראי על חיסון המנה השנייה, ואין לחסן מתחסנים חדשים על בסיס הקצאות המנה השנייה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/01/21 10:08 כג בטבת התשפא

משרד הבריאות: חליתם אחרי החיסון הראשון? לא תקבלו את המנה השנייה
המנות השניות יוצאות לדרך. מרכז החיסונים, צילום: Miriam Alster/Flash90

לקראת חלוקת מנות החיסון השניות, שלח הבוקר (ה') משרד הבריאות  לצוותי מבצע החיסונים "תן כתף", את העקרונות לחלוקה, כאשר כל גוף שחיסן במנה הראשונה, אחראי על מתחסני המנה השנייה אצלו, כולל קופות חולים, בתי חולים, מגן דוד אדום ושאר המוסדות. הנחייה זו כוללת גם מאושפזים שחוסנו ושוחררו הביתה מבתי החולים.

ההנחיות העיקריות שפרסם משרד הבריאות: אין לחסן במנת החיסון השנייה את מי שחלה לאחר החיסון הראשון. אסור לתכנן מתן חיסונים לאנשים חדשים על בסיס ההקצאות של המנה השנייה. יש "לשמור" הקצאת חיסון עבור מתחסן למשך 35 ימים מיום החיסון של המנה הראשונה טרם שחרור המנה השנייה למתחסן חדש. 

https://www.youtube.com/watch?v=qjYSatlD6dU
(מהי מידת היעילות של החיסון נגד נגיף קורונה?)

ערב הכניסה לסגר המלא והחמרת ההגבלות, פרסם הבוקר (ה') משרד הבריאות את נתוני התחלואה, כאשר מתוך 129,711 בדיקות שהתבצעו ביממה האחרונה, התגלו 7,820 מאומתים חדשים, שמהווים 6.2 אחוזים. 

נכון להיום, ישנם 873 חולים שמצבם מוגדר קשה ומאושפזים בבתי החולים, מתוכם 210 מונשמים. 32 אנשים נפטרו ב-24 השעות האחרונות, ומספר הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-3,527.