גנץ הנחה לעצור את החיסונים בצה"ל לטובת חיסון אנשי הוראה

אחרי הערכת מצב של מערכת הביטחון החליט השר כי יש לתעדף את חיסון צוותי ההוראה ואוכלוסיות בסיכון על פני חיילי צה"ל, ותגבור מערך החיסונים ב-700 חובשים מצה"ל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/01/21 20:58 כב בטבת התשפא

גנץ הנחה לעצור את החיסונים בצה"ל לטובת חיסון אנשי הוראה
שר הביטחון גנץ, צילום: David Cohen/Flash90

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (ד') הערכת מצב לקראת תחילת הסגר השלישי, בהשתתפות סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש רח"ל יורם לרדו.

בסיכום הערכת המצב הנחה גנץ על מספר פעולות לקראת הכניסה לסגר: תגבור פריסת אנשי חיל ואנשי המילואים של פיקוד העורף ביחידות הקישור ברשויות המקומיות. המשך הסיוע למערכת הבריאות באמצעות 700 חובשים שהצטרפו למבצע החיסונים, תגבור בתי החולים באמצעות גיוס מחודש של יחידות הסיוע של פיקוד העורף, והמשך הרחבת הטיפול בבדיקות ובחקירות.

שר הביטחון הורה לעצור את מבצע החיסונים בצה"ל, ולא לבקש יותר מנות חיסון נוספות ממשרד הבריאות, כל עוד לא מוצה החיסון של האוכלוסיות בסיכון ואנשי ההוראה שלדעתו צריכות לקבל עדיפות במתן החיסונים.

גנץ הורה לפתוח מספר מלוניות קורונה, שיסייעו למבודדים מהציבור החרדי, ושיהיו ערוכים לקליטת חוזרים ממדינות אדומות שבהן קיימת מוטציות של קורונה.

במהלך הערכת המצב עודכן גנץ, כי עד כה פרוסים אנשי מערכת הביטחון ב-234 רשויות במסגרת תוכנית אנשי חיל שתוגברה במארזי מזון לקראת הסגר, וכי אתמול עמד מספר החקירות האפידמיולוגיות שנערכו על שיא של 7,700, זאת לצד קרוב ל-120 אלף דגימות שהגיעו למעבדות.