גדעון סער: "מי שכשל – לא יוכל לתקן"

יו"ר "תקווה חדשה" תקף את התנהלות הממשלה ואת העומד בראשה, ערב הכניסה לסגר כללי, שלישי במספר: "יכלו למנוע את הסגר הזה - אבל ממשלת ישראל אכזבה. נתניהו נכשל כישלון מנהיגותי וניהולי מוחלט"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/01/21 20:44 כב בטבת התשפא

גדעון סער: "מי שכשל – לא יוכל לתקן"
גדעון סער, צילום: עודד קרני

76 ימים לפני הבחירות, מסר הערב (ד') יו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער הצהרה, ערב הכניסה לסגר: "לא היינו אמורים להגיע לזה", אמר סער ותקף את הממשלה: "אין דוגמא אישית. אין ניהול. אין תכנית. אין סדר. ואין לקיחת אחריות". 

"ערב הכניסה לסגר נוסף חייבים לומר את האמת" לא היינו אמורים להגיע לסגר הזה", אמר יו"ר מפלגת "תקווה חדשה", "אזרחי ישראל וכלכלת ישראל שילמו מחירים כבדים כדי שלא נגיע לסגר הזה. יש ענפים שלמים שעוד לא נפתחו מהסגר השני, ומאות אלפי אזרחים שעוד לא חזרו לעבודתם. בידי מדינת ישראל יש כלים שיכלו למנוע את הסגר הזה. אבל ממשלת ישראל איכזבה. נתניהו נכשל כישלון מנהיגותי וניהולי מוחלט. הכלכלה קרסה. שנת הלימודים נהרסה. עשרות אלפי עסקים התרסקו. אמון הציבור אבד. והיום - שוב עומדים אזרחי ישראל לשלם מחיר כבד על כישלונות ממשלתם".

"אין דוגמא אישית", תקף סער, "אין ניהול. אין תוכנית. אין סדר. ואין לקיחת אחריות. זה יכול היה להמנע. אפשר היה לפעול אחרת. הממשלה סרבה לבצע בדיקות כלל ארציות, כפי שהצעתי, ולהוריד את התחלואה באמצעים הרבה פחות קטלניים לכלכלה ולחברה מסגר. 

יו"ר תקווה חדשה טען כי "לא התקיימה אכיפה אפקטיבית במוקדי התקהלות. לא הועברו סמכויות לרשויות המקומיות. לא בלמו את יבוא הנגיף מחו"ל באמצעות בדיקות לשבים בנתב"ג. נתניהו נוהג לטפוח לעצמו על השכם על הבאת החיסונים, אך החיסונים אותם מממנים אזרחי ישראל, מחולקים בברדק ובקומבינות ולא לפי אמות המידה שנקבעו. ההימנעות מחיסון עובדי ההוראה עד כה מקוממת, ויש לבצעה מיד – כדי לאפשר חזרה בטוחה ללימודים בהקדם.

"הסגר הוא עובדה. ואני קורא לאזרחי ישראל, לפעול על פי ההנחיות המחייבות. על ממשלת ישראל לאכוף באופן שוויוני את הסגר בכלל האוכלוסייה ובכל חלקי הארץ. נתניהו מנסה לצייר תמונה ורודה, אך האמת היא שישראל נכנסת לתקופה קשה. 

"התחלואה תהיה גבוהה עוד יותר לפני שהמצב ישתפר. לצערי, נדע עוד הרבה קורבנות בנפש. כל אחת ואחד מהם – עולם ומלואו. המצב הכלכלי קשה ועוד יהיה קשה הרבה יותר. את הנזקים שנגרמו בשנת הלימודים הזאת ואת הפערים שנוצרו – יהיה צריך לעבוד קשה כדי לתקן. דבר אחד ברור: מי שכשל – לא יוכל לתקן, אמר סער.