בית המשפט הורה לפרקליטות להעביר את אישורי פתיחת החקירה נגד נתניהו

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים דחו את טענות היועץ המשפטי לממשלה והורו לפרקליטות להעביר את המסמכים שהיוו את אישור מנדלבליט לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה | בנוסף, בית המשפט לא קיבל את טענות פרקליטי נתניהו לדחיית הדיון הבא

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/01/21 19:46 כב בטבת התשפא

בית המשפט הורה לפרקליטות להעביר את אישורי פתיחת החקירה נגד נתניהו
מנדלבליט ונתניהו. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ד') את עמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והורה לפרקליטות להעביר באופן מיידי לסנגורי ראש הממשלה, את המסמכים שכוללים את אישור היועמ"ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה בנימים נתניהו.

השופטים רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם פסקו כי "על המשיבה (הפרקליטות), להעביר ללא דיחוי להגנה את אותם חלקים של המסמכים בהם נמצאת, לשיטתה, הסכמת היועץ. מובהר, כי המדינה רשאית להשמיט או להשחיר ממסמכים אלה חלקים אחרים, ככל שלשיטתה הם מהווים תרשומת פנימית או דיון פנימי".

בנוסף, דחו השופטים את בקשת פרקליטי נתניהו לדחיית מתן התגובה, ואמרו כי "כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים מזה כשנה. ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום, אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון. כך גם הדיון הקבוע בערר שהגישו הנאשמים בנוגע לקבלת חומרי חקירה".


(נתניהו בפתח משפטו: "אני לא פודל, תפרו לי תיק")

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן