סמוטריץ': "מפלגת הציונות הדתית תיפתח לאחר הבחירות למפקד רחב"

יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר כבר בתחילת ההצהרה, כי אין בכוונתו להקים מפלגה חדשה, אך קרא לכל המגזרים להצטרף למפלגת "הציונות הדתית", והכריז כי מיד אחרי הבחירות היא תפתח את שעריה ותקיים מפקד רחב | סמוטריץ' לא שכח לעקוץ את בנט ושקד, ש"נטשו, הפנו עורף ואז ביקשו לחזור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 18:54 כב בטבת התשפא

סמוטריץ': "מפלגת הציונות הדתית תיפתח לאחר הבחירות למפקד רחב"
בצלאל סמוטריץ', צילום: צילום מסך יוטיוב

ברקע המתיחות ואי ההסכמות בימינה, פרסם הערב (ד') יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הצהרה לתקשורת, ובאופן חריג התחיל מהשורה התחתונה: "אני לא מקים מפלגה חדשה שלא קיימת, אני לא יוצא לדרך חדשה, לא משווק לכם כוכב חדש או קסם חדש שיפתור לנו את כל הבעיות. מה שתשמעו כאן זה הישן, המוכר והאהוב".

בתחילת ההצהרה תקף סמוטריץ' את מפלגתו כחול לבן המתפרקת ואמר כי "רק בשבוע שעבר חזינו כולנו בשידור חי את קריסתה המפוארת של כחול לבן, מפלגה שהייתה מפלגה אישית מכף רגל ועד ראש, מפלגה עם אפס דרך ואפס ערכים. אישית בפסילתה את נתניהו, שהייתה הצדקת קיומה היחידה, אישית בהצבת ראשיה בחזית ללא שום מכנה משותף ערכי, ואישית בתככים ובאינטרסים שהובילו לקריסתה. זה סופו של כל בלון".

"הפוליטיקה הישראלית תקועה רק בגלל שמזירה לליבון אמונות ודעות והכרעה דמוקרטית בהן, היא הפכה לזירת התגוששות אישית - יצרית, מכוערת, ומלאת אגו. אני מבקש להחזיר אותנו אל הישן, הטוב והאהוב. אני מבקש לקרוא לכם אל הדגל למפלגה שמייצגת דרך, תנועה שמשרתת ציבור. זה הבית שבו גדלנו כולנו. זה החינוך שאותו קיבלנו, וזו מהותו של הציבור שאני זוכה להיות שליחו בשנים האחרונות".

"מפלגת הציונות הדתית תיפתח לאחר הבחירות למפקד רחב"

"המפלגה היחידה כיום שמבטאת את כל זה היא האיחוד הלאומי", אמר שר התחבורה לשעבר, "אבל, בתוך עמי אני חי. רבים שמרגישים שותפים לערכים ולדרך שהצגתי מחפשים בית, אך עבורם האיחוד הלאומי נתפסת עדיין כמפלגה שלא מבטאת את כל הרוחב והעושר שרק עכשיו הזכרנו. לכן, היום אנו פותחים את השורות, ובעיקר, פותחים את הלב. פותחים את השורות לכל מי שמבקש מפלגה דתית ולאומית. מפלגה שתישא את הערכים שלנו בגאווה ובשמחה".

סמוטריץ' המשיך והודיע כי "מפלגת הציונות הדתית תיפתח לאחר הבחירות למפקד רחב ובחירות דמוקרטיות. זו אינה מפלגה שלי. אני מוסר אותה היום לידיכם בלב שלם ומבקש ברית של שותפות אמת. ברית של ערכים. ברית של דרך וחזון גדול. ברית של יראי השם".

"הקרדיט היחיד שלי הוא הנאמנות לערכים והאחריות שגיליתי לכל אורך השנתיים האחרונות לאחדות המחנה. ויתרתי שוב ושוב על מקומי ותפקידי, השתדלתי להיות לויאלי, לפרגן ולהביט בעין טובה על חבריי גם בתקופות קשות כשהיו מי מהם שנטשו, הפנו עורף ואז ביקשו לחזור. ככה אני מתכוון גם להמשיך בעזרת השם", אמר יו"ר האיחוד הלאומי בעקיצה לחבריו מהימין החדש.

"אני קורא לשותפיי בהווה ובעבר", המשיך סמוטריץ', "אנשים אחים אנחנו. בואו נשים את ה'אני' בצד ונתאחד סביב דרך, ערכים ודגלים. שבענו פיצולים, תתי מפלגות וחיבורים מאולצים. שבענו הרפתקאות, אספירציות פוליטיות וזריקת מנדטים. שנתיים אין בישראל ממשלת ימין בשל כך. הבא נגלה אחריות, נשלב ידיים ונהיה ראויים לאימון הציבור".

"אז אם אתם חרדים ומאסתם בעסקנות קטנה זה הבית שלכם. אם אתם דתיים ומאסתם בזגזגנות וסיסמאות מלוטשות זו המפלגה שלכם. אם אתם מסורתיים ומאסתם בתככנות, דילים, שטיקים וטריקים, זו הדרך שלכם. אם אתם חילוניים, אך די לכם בפולחני אישיות זהו מקומכם. הישן יתחדש והחדש יתקדש". סיכם סמוטריץ'.