איילת שקד: "על הממשלה להתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי"

שרת המשפטים לשעבר, מתייצבת לצידו של אריה שיף, וטוענת שאירוע זה יחד עם אירועי הרצח בלוד, הצתת רכבי המשטרה בצפון וגניבת התחמושת מבסיסי הדרום, הם "תוצאה של אזלת ידה של ממשלת ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 06/01/21 17:24 כב בטבת התשפא

איילת שקד: "על הממשלה להתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי"
איילת שקד במליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

חברת הכנסת איילת שקד, מתייחסת היום (ד') לראשונה למקרה של אריה שיף מערד, ותוקפת את התנהלות הממשלה, בסוגיה זו וגם במקרי"ם האחרים וקוראת לממשלה: "לתפוס פיקוד ולהתעשת לפני שיהיה מאוחר מדי". 

"עד היום לא התייחסתי למקרה של אריה שיף מערד בפומבי", אומרת שקד, ומספרת כי, "בשבועות האחרונים דיברתי עם בני משפחתו וחבריו וראיתי שככל שעובר הזמן, מתרחשים אירועים שקשורים באופן הדוק למקרה הזה, ואינני יכולה עוד לשתוק בעניין. אריה שיף, בן 70, הוא אדם נורמטיבי. מתנדב במשטרה, "מלאך שביל" שמכניס בחינם לביתו מטיילים בשביל ישראל, לזכר בנו, אשר אותו איבד בתאונה. המטיילים מספרים על מארח נפלא שכולו נתינה והכל לזכרו של בנו".

שרת המשפטים לשעבר מתארת כי "במציאות אחרת, בעת שאריה שיף מובל אזוק כאחרון העבריינים, אזרחי ישראל עדים לשורת אירועים בלתי נתפסים, משל התרחשו במערב הפרוע. שריפת רכבי משטרה אתמול בלילה ביסוד המעלה, הצתת עשרות רכבים (של יהודים בלבד) בעקבות פעולות אכיפה של המשטרה בלוד, דרישת דמי פרוטקשן בגלוי במהלך סיור קבלנים בערד, הצתת מספר כלי רכב של המשטרה בצפון הארץ, חיסול חשבונות לאור יום תוך כדי ליווי משטרתי באמצע כביש 6, גניבת 90 אלף קליעים ממחסן תחמושת בצאלים ועוד היד נטויה. כל האירועים האלה התרחשו רק בחודש האחרון - והם תוצאה של אזלת ידה של ממשלת ישראל".

שקד אומרת כי "עוד לא הוגש כתב אישום כנגד אריה שיף ולא פורסמו כל הפרטים, אבל בעיניי האירוע הזה הוא ביטוי לכל האירועים האחרים של אבדן המשילות ותחושת הפחד ששוררת באזורים רבים. בשל אזלת היד של המשטרה כל אדם עלול למצוא את עצמו בקלות בסיטואציה בה הוא יכול לעמוד חסר אונים ולראות איך רכושו נלקח ממנו, או שהוא יכול לנסות ולהגן על עצמו".

"כשהמדינה לא מצליחה להגן על האזרח הקטן לא נשארת לו ברירה, אלא לפעול ולנסות להגן על עצמו ועל רכושו. בדילמה הזו - כולנו מפסידים".