נשארים בקפסולות: מתווה הישיבות הציוניות לסגר

הישיבות הגבוהות וישיבות ההסדר ימשיכו לפעול, אך לא תתאפשר כניסה ויציאה אליהן ומהן. תלמיד שירצה לצאת לפני הסגר - לא יורשה לחזור לישיבה. אנשי צוות יורשו להיכנס ולצאת | כל הפרטים על היערכות הישיבות לסגר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 12:35 כב בטבת התשפא

נשארים בקפסולות: מתווה הישיבות הציוניות לסגר
ישיבת ההסדר בשדרות בזמן הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הישיבות ימשיכו לפעול במהלך הסגר הקרוב, שייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב. בעדכון שנשלח הבוקר (ד') לישיבות, מטעם איגוד ישיבות ההסדר ואיגוד הישיבות הגבוהות, נאמר כי "הישיבות יוכלו להמשיך ולפעול בסגר - ללא כניסות ויציאות תלמידים כלל".

למעלה מ-8,000 מאומתים חדשים, 50 מתים ביממה

על פי המתווה, כניסת אנשי צוות לישיבות מותרת. נסיעת עובדים חיוניים אל המוסדות תותר (צפוי שלא יידרשו אישורים אלא די באמירה לשוטר על מטרת הנסיעה. עדכונים- בהמשך) ולפי המסתמן תיאסר נסיעת תלמידים אל המוסד וממנו.

בעדכון שנשלח לישיבות נאמר עוד, כי "כל יציאה של תלמידים הביתה תוביל לתחלואה במוסד באופן וודאי. מצב התחלואה כיום הינו הגבוה ביותר שהיה אי-פעם בישראל. בנוסף, הווריאנט הבריטי הינו בעל שיעור הדבקה גבוה בהרבה מהנגיף הקודם". לכן, ממליצים באיגוד "להימנע מיציאת תלמידים מהמוסד, על אף הקושי. במידת הצורך ניתן לבקש מהורי תלמידים להביא ציוד עד שעת תחילת הסגר, תוך זהירות רבה, בשטח פתוח ובפיקוח של המוסד על כך שלא מתקיים מגע פיזי, ותוך חיטוי חפצים".

עוד נאמר כי "תלמיד שאין באפשרותו להישאר - יצא לביתו לפני תחילת הסגר ולא ישוב למוסד עד תום הסגר".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, אורי פינסקי, הסביר כי "הגל הנוכחי הוא הקשה ביותר איתו מדינת ישראל מתמודדת, ואנו מרגישים את זה גם בקרב הישיבות". לדבריו, "לצערנו הרב, הכלי המשמעותי ביותר בשליטה על התחלואה, בדיקות הקורונה בישיבות, קוצץ באופן משמעותי ופוגע בבריאות התלמידים. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם איגוד הישיבות הגבוהות ונציגי משרד הבריאות ונערכים להמשך לימוד התורה בישיבות במסגרת המתווה המחמיר המאושר.

"על אף הקושי של סגר ארוך בישיבה, אנו שותפים למאמץ הלאומי. נמשיך את לימוד התורה בעוז ונשמור על הוראות משרד הבריאות בתפילה לרפואה שלמה לכל עם ישראל".


להורדת הקובץ

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן