תיעוד: חתונות של מאות אנשים - כמעט ללא אכיפה

בביתר עלית התקיימה אמש חתונה בהשתתפות מאות אנשים, כשהשוטרים עומדים בחוץ כשעתיים, לפני שנכנסו למקום האירוע. גם בבני ברק פרסמה המשטרה תיעוד של שוטרים מגיעים למקום חתונה בהשתתפות מאות בני אדם

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 11:58 כב בטבת התשפא

תיעוד: חתונות של מאות אנשים - כמעט ללא אכיפה
אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חתונות ענק מתקיימות ברחבי הארץ, כמעט ללא אכיפה משטרתית. ברשתות החברתיות פורסמו אמש (ג') תמונות וסרטונים מחתונה שהתקיימה בחסידות תולדות אברהם יצחק בביתר עלית, בהשתתפות מאות בני אדם, ללא אכיפה או פיקוח וללא שמירה על הנחיות הריחוק החברתי.

על פי התיעוד של העיתונאי ישראל פריי, השוטרים עמדו בחוץ כשעתיים לפני שהחליטו להיכנס פנימה. רק הבוקר פרסמה המשטרה הודעה, לפיה הוחרם ציוד הגברה במקום, ומארגני האירוע עוכבו לחקירה. 

ממשיכים לצפצף: הוראת בית הרב קנייבסקי - תלמודי התורה יישארו פתוחים

"בהגעת הכוחות למקום דלתות הכניסה לאירוע היו נעולות והחוגגים סירבו לפותחן, ורק לאחר שיח והידברות עם מארגני האירוע נפתחו הדלתות ובמקום נצפו מאות משתתפים, שאינם עוטים מסכות ובניגוד לתקנות". נאמר בהודעת המשטרה. "בעת שכוחות המשטרה עסקו בפיזור המשתתפים, החלו להתאסף עשרות משתתפים מחוץ למקום האירוע, להפר את הסדר, להתעמת עם השוטרים, ליידות אבנים לעברם וגרמו נזק לרכבי המשטרה.

"למקום הוזעקו כוחות נוספים שפעלו לפיזור מלא של המשתתפים ולאיתור מארגני החתונה. בסיום הפיזור זומנו לחקירה מארגני האירוע, מחזיק המקום ונוספים והחקירה נמשכת".

בהמשך הבוקר פרסמה המשטרה תיעוד של חתונה נוספת, שהתקיימה בבני ברק, גם היא בהשתתפות מאות אנשים ללא מסכות או ריחוק חברתי. בהודעת המשטרה נאמר כי "שוטרי מרחב דן ערכו אמש אכיפה יזומה בבני ברק, שתכליתה פיקוח אחר מילוי הנחיות משרד הבריאות למען בטחון כלל הציבור, במסגרתה איתרו חתונה עם מאות משתתפים שנערכה באתר בניה תוך הפרה בוטה של הנחיות משרד הבריאות, לצד סיכון הנוכחים שהתקבצו באתר בניה בעיצומו של שיפוץ בין פיגומים".

"בתוך כך, השוטרים בקשו מהנוכחים לעזוב את המקום, לצד רישום דוחות  בסך 5000 ש"ח לאוחז המקום וזימון בעלי האירוע לחקירה הבוקר במרחב דן".