ממשיכים לצפצף: הוראת בית הרב קנייבסקי - תלמודי התורה יישארו פתוחים

על אף החלטת הממשלה להחיל סגר מהודק על כלל המשק ומערכת החינוך, ההנחיה שיצאה מביתו של מנהיג הזרם הליטאי - להשאיר את תלמודי התורה פתוחים, על אף נתוני ההדבקה והתחלואה החמורים שהוצגו לרב

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 10:23 כב בטבת התשפא

ממשיכים לצפצף: הוראת בית הרב קנייבסקי - תלמודי התורה יישארו פתוחים
הרב קנייבסקי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

עסקים כרגיל. המדינה בסגר ומערכת החינוך סגורה, אך תלמודי התורה של הזרם החרדי-ליטאי ימשיכו להיות פתוחים, לאחר הוראה שיצאה הלילה (ד') מביתו של מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי.

לקראת ההחמרה בסגר: האם בתי הכנסת ייסגרו?

אמש הגיע ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, לביתו של הרב קנייבסקי, במטרה לשכנעו להורות על סגירת תלמודי התורה ומערכת החינוך החרדית-ליטאית, והציג בפני הרב והסובבים אותו את נתוני התחלואה החמורים בירושלים ובחברה החרדית, שם זינקו המספרים בימים האחרונים במאות אחוזים.

https://twitter.com/yaircherki/status/1346566396482883586?s=20

בתחילה השתכנע הרב קנייבסקי להסכים לסגירת תלמודי התורה, בכפוף להבטחתו של ליאון שבמשך השבועיים הקרובים יחוסנו צוותי ההוראה נגד קורונה, במטרה לספק להם הגנה ולאפשר פתיחה מחודשת של המוסדות, אך לאחר לחץ שהפעילו מנהלי תלמודי תורה ומוסדות על בית הרב קנייבסקי, השתנתה ההנחייה, ותלמודי התורה ימשיכו לפעול כרגיל.

בפעמים קודמות בהן הורה הרב קנייבסקי להמשיך ולהפעיל את תלמודי התורה, יצא סרטון או לפחות מכתב בחתימת ידו המאשרר זאת, נכון לעכשיו טרם התפרסם תיעוד שכזה. הרב גרשון אדלשטיין, הנחשב לשותפו של הרב קנייבסקי להנהגת הציבור החרדי-ליטאי, טרם פרסם הנחיה בנושא תלמודי התורה.

אמש אף השתתף הרב קנייבסקי בעצרת תפילה בבית כנסת סמוך לביתו. בתיעוד שפרסם יאיר שרקי נראה הרב קנייבסקי מוקף באנשים, ללא הקפדה על הנחיות משרד הבריאות ובמקום סגור וצפוף.

על פי דיווח ב'הארץ', מנהל מוסד חרדי אמר אם המשטרה תפעיל אכיפה מחמירה של הסגר, התלמידים לא יוכלו להגיע, ולא יתקיימו לימודים: "אם יהיו מחסומים ויתשאלו כל אחד, זה לא יתאפשר", אמר, "אבל אם הסגר יהיה רופף כמו שאנחנו מכירים, הלימודים יימשכו כרגיל".

עוד נאמר בדיווח כי על פי נתוני משרד הבריאות, 74% מהחולים במערכת החינוך בירושלים שייכים לזרם החינוך החרדי, וכי 30% מהמאומתים בשבוע האחרון בעיר הם תלמידים במערכת החינוך.