בפעם הרביעית תוך שבוע: ניידת משטרה הוצתה בצפון

ניידת משטרה הוצתה לפנות בוקר בקרית שמונה, וזו הפעם הרביעית בשבוע האחרון שניידת או כלי רכב משטרתי מוצת באזור. ההערכה היא כי מדובר בניסיונות הרתעה של עבריינים, במטרה לרפות את ידי המשטרה במלחמה בגביית הפרוטקשן באזור

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/01/21 10:01 כב בטבת התשפא

בפעם הרביעית תוך שבוע: ניידת משטרה הוצתה בצפון
הצתה. אילוסטרציה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המלחמה בגביית הפרוטקשן בצפון הארץ נמשכת. לפנות בוקר (ד') הוצתה ניידת משטרה בקרית שמונה, שחנתה מחוץ לביתו של שוטר בעיר. בנוסף, נזרק רימון שגרם נזק לרכב שחנה בסמוך.

רגע לפני שריפת החנות: נלכדה חוליית פרוטקשן מהצפון

ההצתה מצטרפת לשלוש הצתות קודמות של ניידות בשבוע האחרון בצפון - בחצור הגלילית, צפת ויסוד המעלה - וההערכה היא כי מדובר בניסיון של עבריינים להרתיע את המשטרה מלהילחם בתופעת גביית דמי החסות - פרוטקשן - המשתוללת בצפון הארץ, עד כה כמעט ללא הפרעה.

ממשטרת ישראל נמסר כי "על פי החשד, ארוע זה, כמו גם פגיעות נוספות בכלי רכב משטרתיים בשבועות האחרונים בוצע על רקע מאבקה של משטרת ישראל בתופעת סחיטת דמי חסות בישובי הצפון אשר הביאה למעצרים, עיקולים ותפיסות רכוש של עבריינים בצפון".

מפקד מחוז צפון, שמעון לביא, אמר כי "אנחנו ערוכים למאבק עוצמתי, מתמשך ועיקש כנגד ארגוני הפשיעה בצפון הפוגעים בתחושת הביטחון של האזרחים. ולא תוותר ולא תתפשר, עד לחיסול ארגוני הפשיעה והכנסת המשתייכים אליהם מאחורי סורג ובריח".