מתי נצא מהסגר? במשרד הבריאות לא ממהרים לקבוע זמן

שרי הממשלה אישרו סגר לשבועיים, אך המומחים מעריכים שנצטרך הרבה יותר זמן כדי להוריד את התחלואה בצורה משמעותית. מנכ"ל משרד הבריאות: "לא הזמן הוא השיעור המרכזי, אלא הממדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/21 09:05 כב בטבת התשפא

מתי נצא מהסגר? במשרד הבריאות לא ממהרים לקבוע זמן
רחוב יפו בסגר הראשון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמה זמן יארך הסגר, אליו צפויה מדינת ישראל להיכנס ביום חמישי בלילה? שרי הממשלה אישרו אמש (ג') הגבלות מחמירות ל-14 יום, ולא דובר על אפשרות להארכה, אך מומחי אפידמיולוגיה ואנשי משרד הבריאות מעריכים כי בהינתן נתוני התחלואה הנוכחיים, העולים במהירות, ובהתחשב בזן הבריטי שמתפשט בישראל, וההדבקה שלו מהירה הרבה יותר מההדבקה שהכרנו עד היום, נצטרך זמן ארוך יותר כדי להוריד את התחלואה לרמה שניתן יהיה לפתוח את המשק.

למעלה מ-8,000 מאומתים חדשים, 50 מתים ביממה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, התייחס הבוקר לנושא זמן הסגר בראיון לכאן חדשות, ואמר כי משך הזמן איננו העיקר כרגע, בסגר הנוכחי: "זה הסגר שאנחנו צריכים", אמר פרופ' לוי, "מקווה שאנשים ימלאו אותו עד סופו, כי הגיעה מחלה עד נפש. אחרת - אנחנו משחקים בגורלנו". הוא התייחס למשך זמן הסגר ואמר כי "הכל יכול לקרות, כי לא הזמן הוא השיעור המרכזי, אלא הממדים".

https://youtu.be/YrpKb8p-Zz4

פרופ' לוי התייחס גם לסגירת מערכת החינוך החרדית, תלמודי התורה, הישיבות והכוללים, ואמר כי "מערכת החינוך החרדית צריכה להיראות כמו מערכת החינוך הרגילה. אין שתי חברות. שיעור התחלואה בחברה החרדית גבוה יותר. אף אחד לא מוחא על זה כפיים. יש בעיה, נצטרך להמשיך להידבר ולאכוף".

אמש אמר השר בני גנץ בישיבת הממשלה כי אסור להטיל איסור על הפגנות, על אף הסגר, אך הבהיר כי יקרא למפגינים שלא לצאת להפגין בזמן הסגר. מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם הוא לנושא ההפגנות ואמר כי "התקהלות בצורה כזאת, גם אם בשטח פתוח, היא מסוכנת. הזן החדש מדבק יותר. אני בעד הזכות להפגין, אבל אני מצפה מהמפגינים לגלות אחריות, לשמור על עצמם ולא להעלות את התחלואה".

סגר מלא לשבועיים - כולל מערכת החינוך

כזכור, שרי הממשלה אישרו אתמול בלילה את החמרת ההגבלות על האוכלוסייה, לרמה של סגר הרמטי והדוק. הסגר שייכנס לתוקפו ביום חמישי בלילה יכלול את כל מערכת החינוך, כולל הגנים והמעונות, למעט החינוך המיוחד, צמצום מקומות העבודה למינימום האפשרי, איסור על טיסות שלא לצורך, איסור יציאה מהבית שלא לצורך ועוד.

שר הבריאות ושר האוצר יוסמכו להחריג חלק ממקומות העבודה ולהחשיבם כחיוניים, וההחלטות הללו צפויות להתקבל במשך היום. בנוסף, החלטת הממשלה תעלה היום לוועדות הכנסת, ונכון לעכשיו נראה שלא תיתקל בבעיה. הסגר צפוי להימשך 14 יום, אך המומחים מזהירים כי ייתכן והשבועיים הללו לא יספיקו, בשל ההתפשטות המהירה במיוחד של הנגיף בישראל, בשל הזן הבריטי החדש של הקורונה.

מאז אתמול בבוקר נפטרו בישראל חמישים חולי קורונה, ומספר המתים הכולל מהנגיף עומד על 3,495. מספר הנדבקים אמש חצה, זה היום השני ברציפות, את ה-8,000, ועומד על 8,164. יש לציין כי נתוני משרד הבריאות עודכנו בשעת בוקר מוקדמת, והמספרים עוד צפויים להתעדכן ולעלות מעט בהמשך היום. מספר הבדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש הוא הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה, ועומד על 121,816, כששיעור הבדיקות החיוביות דווקא ירד מעט ביחס לאתמול, ועומד על 6.8%.

https://youtu.be/YrpKb8p-Zz4

בבתי החולים מאושפזים כעת 1,445 חולים, כאשר 824 מוגדרים במצב קשה, אחרי שאמש הגיע מספר החולים במצב קשה כבר ל-856. בשיא הגל השני, בחודש ספטמבר, חצה מספר החולים קשה את ה-900, ונראה שנגיע לשם בתוך יום או יומיים. מספר המונשמים מטפס גם הוא ועומד על 207 חולי קורונה הזקוקים להנשמה. בסך הכל יש בישראל 59,229 חולי ונשאי קורונה פעילים.

בצד החיובי של המגפה, מבצע החיסונים נמשך, ואמש חוסנו למעלה מ-115 אלף בני אדם. מספר המתחסנים הכולל בישראל הוא הגבוה בעולם ביחס לאוכלוסייה, ועומד על קרוב למיליון וחצי בני אדם שכבר קיבלו את החיסון נגד קורונה. בעוד ארבעה ימים, ב-10 בינואר, צפויה האטה במבצע החיסונים, והמתחסנים יתחילו להגיע לקבל את המנה השנייה של החיסון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן