אושר החיסון של מודרנה: 6 מיליון מנות חיסון בדרך לישראל

חברת התרופות מודרנה הודיעה כי משרד הבריאות הישראלי אישר את השימוש בחיסון החברה, וכי מיליוני מנות חיסון יגיעו לישראל ממש בקרוב: "המדינה השלישית בעולם, אחרי קנדה וארצות הברית, שאישרה את החיסון"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/01/21 08:07 כא בטבת התשפא

אושר החיסון של מודרנה: 6 מיליון מנות חיסון בדרך לישראל
6 מיליון מנות חיסון בדרכם לישראל, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מנכ"ל חברת מודרנה, סטפן בנקל הודיע אמש (ב') כי התקבל האישור הסופי להעביר שישה מיליון חיסונים לישראל, ובירך על כך: "ההרשאה של היום היא רגע ציון דרך בהיסטוריה של החברה שלנו ובמאבק העולמי נגד נגיף הקורונה".

"זו ההרשאה הרגולטורית השלישית בעולם לחיסון של החברה, והראשונה שלה מחוץ לצפון אמריקה", סיפר בנקל, אחרי שישראל הצטרפה לקנדה וארצות הברית, והוסיף כי "אני רוצה להודות למשרד הבריאות הישראלי על המאמצים שלהם. הצוות שלהם פעל ללא לאות כדי להבטיח את האישור בזמן לחיסון זה".

בהודעת החברה נכתב כי "משרד הבריאות הישראלי שריין שש מיליון מנות חיסון של חברת מודרנה, והמסירות הראשונות צפויות להתחיל בקרוב". 

הבוקר (ג') התייחס סגן שר הבריאות יואב קיש ברשת ב' לחיסון ישראלים שלא בקבוצות סיכון: "אנחנו בודקים כל אירוע שלא כדין על מנת למנוע את התופעה". ואמר על חיסון עובדי הוראה בתל אביב: "איכילוב חיסן בלא הסכמה של משרד הבריאות ואנחנו בודקים אם זה נעשה כשורה - על מנת להימנע מהשלכת חיסונים. לאחר הבדיקה נחליט כיצד לפעול".


(איך החיסון של מודרנה עובד?)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן