משרד הבריאות ימליץ: בדיקת קורונה - רק בהפנייה

על רקע הזינוק בתחלואה והעומסים הכבדים במתחמי הבדיקות ועל מעבדות הפענוח, במשרד הבריאות שוקלים לאפשר בדיקות רק למי שיקבל הפניה מרופא. בנוסף, שוקלים לאפשר יציאה מבידוד לאחר בדיקה אחת בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/21 20:31 כ בטבת התשפא

משרד הבריאות ימליץ: בדיקת קורונה - רק בהפנייה
בדיקת קורונה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

תחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לזנק, והעומסים במתחמי הבדיקות מחמירים. ברחבי הארץ מדווחים על המתנה של שעות במתחמי הבדיקות השונים, וגם המעבדות לפענוח הבדיקות כבר לא עומדות בעומס. לאור זאת, במשרד הבריאות שוקלים לאפשר בדיקות קורונה רק למי שיקבל הפניה מרופא, כפי שהיה בחצי השנה הראשונה של התפרצות המגפה. 

"מערכת החינוך מאיצה את ההדבקה" | בתוך יומיים - החלטה על החמרת הסגר

בנוסף, על פי הדיווח, שוקלים במשרד הבריאות לאפשר יציאה מבידוד לאחר בדיקה אחת בלבד, במקום שתי בדיקות כפי שנדרש כיום. כזכור, ניתן לצאת כיום מבידוד לאחר עשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות שליליות, או לאחר 14 יום ללא בדיקות. שתי ההצעות נועדו להפחית את העומס על מתחמי בדיקות הקורונה ועל המעבדות.

במסמך של משרד הבריאות שפורסם בחדשות 12, נאמר כי כבר היום (ב') הוחלט "לסגור פנייה חופשית לדיגום בקופה, וצמצום בדיקות לקיצור בידוד לבדיקה אחת מוקדמת". למעשה, הדבר דורש אישורים נוספים, שטרם התקבלו.

ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, אישר בראיון בחדשות 12 כי יש ניסיון להפחית את העומס ואמר כי "המערך עמוס מאוד וזה גורם לעיכוב במתן תשובות. ההצעות נועדו לעשות את המיקוד ואולי לא לעשות את הבדיקות החשובות".