הבת של פנחס ולרשטין לנוער הגבעות: "אתם עלולים להמיט חורבן על ההתיישבות"

ההפגנות האלימות וזריקות האבנים כלפי אזרחים ערבים עוברי אורח מצדם של נוער גבעות, הביאו את היחס של נורית ממליה, תושבת תפוח ובתו של אחד מראשי גוש אמונים ומועצת יש"ע לשעבר, כלפי אותו נוער - לנקודת רתיחה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 04/01/21 13:15 כ בטבת התשפא

הבת של פנחס ולרשטין לנוער הגבעות: "אתם עלולים להמיט חורבן על ההתיישבות"
אחת ההפגנות בעקבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל, צילום: אלעזר ריגר

"אני נגעלת מכם ילדים קטנים ודוחים", כך פתחה נורית ממליה את הפוסט שלה, שפרסמה הבוקר (ב'), ומאז מעורר סערה בקרב אנשי יהודה ושומרון. בפוסט תוקפת ממליה, תושבת תפוח ובתו של פנחס ולרשטיין, את התנהגותם של "נוער הגבעות", שתוקפים ערבים עוברי אורח, מאז מותו של אהוביה סנדק ז"ל.

ממליה מספרת כי "אתמול בערך ב-22:00 בלילה חזרתי מכיוון ירושלים לתפוח ובדרך על כביש 60 המשטרה עצרה רכבים ערבים והפנתה אותם לכבישים חלופיים. התברר שהיו הפגנות ב-4 או 5 צמתים של נוער גזעני ושונא שפשוט בחנו כל רכב והתכוונו לגרום נזק לרכבים של ערבים ולי, כי אני יהודייה, נתנו לנסוע בשקט".


(הפגנה שהתרחשה בשבוע שעבר בעקבות מותו של אהוביה ז"ל)

"אז קודם כל אני מקיאה על העולב המשטרתי הזה. זהו? התכנסתם כולכם לתפקיד משטרת התנועה? אפס יכולות חוץ ממטרת העל לעשות קצת שקט? אין לכם פטור מהכאוס. תחושת חוסר האונים נופלת עליכם", אמרה ממליה.

"ודבר שני, מסתבר שנסעתי אתמול על כביש ליהודים בלבד. לא הצלחתי להירדם מההבנה הזאת. מפגינים נגד ימ"ר ש"י? פוגעים בערבים עוברי אורח. מפגינים נגד הצבא על פיגועים? פוגעים בערבים עוברי אורח. מפגינים נגד הממשלה על איסור להתנחל? פוגעים בערבים עוברי אורח".

ממליה טענה כי "זה כאילו כבר לא משנה מה הנושא, התשובה היא תמיד רעה ודוחה - בואו נפגע בערבים. כן. זה רק צודק כמובן. לא שבהפגנות האחרונות כיבדתם איזשהם אנשים שהם לא אתם, כן? גם שוטרים חוטפים מכם. אבל ערבים עוברי אורח זה פשוט שק האיגרוף הכי זמין". 

"קשה לכם מדי לגור ביו"ש? לכו מכאן", אמרה ממליה, וקראה "תעברו למקום שלא מאפשר לכם להיות רשעים כאלה"

"אני יודעת ש"גינויים" זה מילת הקוד שלכם לכמה שאתם צודקים ואמיצים אבל אני לא שותקת לכם ילדים רעים והורים שמרשים להם להיות רעים. ואגב, הורים: פעם ראיתם שהבולשיט הזה של "רק לתת להם לפרוק" עוזר? באמת ראיתם ילד חוזר מאירוע שבו הוא אלים כלפי אחר, והוא חוזר יותר נינוח ומיושב בדעתו? או שזאת הדרך שלכם לסלוח לעצמכם שאין לכם כוח לעשות משהו?".

ממליה סיכמה את דבריה ואמרה: "אני, נורית מכפר תפוח, מתנחלת 43 שנה, לא תומכת בכם. לא במכוון ולא במשתמע. מעשיכם רעים ובנוסף הם עלולים להמיט חורבן על ההתיישבות".