ראש שירותי הבריאות: "אין דרך אחרת, יש לעשות סגר לפחות של שבועיים"

ד"ר שרון אלרעי-פרייס טוענת כי יש להטיל סגר אמתי על מנת לעצור את התחלואה העולה. עוד היא מספרת כי החליטה על דעת עצמה שלא לשלוח את בנה בן שבכיתה י"א לבית הספר : "יש תחלואה אדירה בתוך מערכת החינוך"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 10:58 כ בטבת התשפא

ראש שירותי הבריאות: "אין דרך אחרת, יש לעשות סגר לפחות של שבועיים"
ד"ר שרון אלרעי פרייס, צילום: צילום מסך

ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התראיינה הבוקר לרדיו 103FM והתייחסה למצב התחלואה העולה בישראל. לפי אלרעי מצב התחלואה חמור גם במערכת החינוך ולכן עליה להיסגר, היא סיפרה כי את בנה הלומד בכיתה י"א לא שלחה לבית ספר. "הייתה לנו התלבטות בלילה מה לעשות עם הבן בכיתה י"א, והחלטנו שהוא לא ילך כי יש תחלואה אדירה בתוך מערכת החינוך".

אלרעי יוצאת נגד הנתונים אותם מציג שר החינוך, יואב גלנט: "אני חושבת שהאנשים שיכולים לשבת במשרד החינוך, או השר גלנט, שיכולים להגיד 'יש רק 1.5 אחוז', לא מסתכלים על הנתונים, שכרגע התחלואה במערכת החינוך היא 42 אחוז". עוד הוסיפה על השיקולים הפוליטיים בקבינט: "זה בסדר שהקבינט יסתכל על שיקולים רחבים נוספים – חברתיים, כלכליים, זה התפקיד שלו וזה בסדר גמור. אבל כשאנחנו נמצאים במגפה דוהרת, שעברנו את רף ה-6,000 מאומתים ולמרות הבדיקות הרבות, מעל 6 אחוז מאומתים מסך כל הבדיקות, ואנחנו עולים פי 3 חולים קריטיים וקשים, פי 3 תמותה, צריך בשלב הזה לעצור ולהגיד שהשיקולים הבריאותיים מנצחים כרגע".

עוד ממשיכה אלרעי להציג את הנתונים: "אנחנו מתחילת דצמבר נמצאים במצב של תחלואה עולה, הראנו את הגרף לקבינט ואמרנו שבמקדם הדבקה 1.25 כל שבועיים המספרים מוכפלים". לדעתה אין ברירה אלא להטיל סגר אמתי ומהודק בן שבועיים לפחות: "אין דרך אחרת כרגע להוריד את המספרים, אין דרך אחרת, לפחות לשבועיים. גם במדינות אחרות, כמו אנגליה שניסתה לסגור את המערכת בלי מערכת החינוך – זה לא עובד".

לגבי הדרישה להקדים את צוותי ההוראה במתן חיסונים אמרה: "המורים בקבוצת תיעדוף אבל הבאה. כרגע מה שדחוף לנו זה לחסן את האנשים מעל גיל 60 שהם בקובצת הסיכון הגבוה אנחנו רואים תחלואה ותמותה בקבוצה הזאת שהיא עיקר התחלואה הקשה והתמותה, אנחנו חייבים לחסן אותם קודם. אני מסכימה שכשיש שאריות מה שנקרא או עודפים שצריך לסיים מהר זה באמת יכול להיות מקום בו קוראים למורים להתחסן כשבסוף היום נשארות עוד מנות. יש מקומות שקראו למורים להתחסן אבל ניהול העודפים בסוף היום הוא ניהול מקומי, משרד הבריאות לא יכול לשבת כגורם רגולטורי עליון ולוודא איך כל מגש מנוצל".

;