טראמפ לא מכיר בהפסד: "תמצאו עוד 11,780 קולות"

נשיא ארה"ב הוקלט במהלך שיחה עם מזכיר המדינה בג'ורג'יה לקראת הבחירות לסנאט שגם שם הדמוקרטים צפויים לנצח. בשיחה נשמע טראמפ אומר: "זה קול אחד יותר ממה שיש לנו, כי ניצחנו במדינה הזאת"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 08:19 כ בטבת התשפא

טראמפ לא מכיר בהפסד: "תמצאו עוד 11,780 קולות"
דונלד טראמפ, צילום: הבית הלבן

לאחרשהפסיד את הנשיאות לג'ו ביידן, הנשיא המודח דונלד טראמפ מנסה להשפיע על תוצאות הבחירות גם בסנאט. מחר (ג') צפוי להתקיים בארה"ב הסיבוב השני והמכריע לשני מושבי סנאט בג'ורג'יה, ואלו ישפיעו על ההצבעה בקונגרס על אישור תוצאות הבחירות לנשיאות. במידה וישיג את הרוב הדרוש לו נציגי המפלגה הרפובליקנית בקונגרס עשויים למרוד על תוצאות הבחירות לנשיאות ולא יכירו בניצחונו של ביידן.

בהקלטות שנחשפו בוושינגטון פוסט, נשמע הנשיא טראמפ בהקלטות מתווכח בשיחת טלפון עם מזכיר מדינת ג'ורג'יה, ומנסה לכאורה להשפיע על תוצאות הבחירות. בסבב הבחירות הפסיד טראמפ לביידן בג'ורג'יה בהפרש של 11,779 קולות, בעקבות כך דרש ממזכיר המדינה לעשות מאמצים למצוא קולות שיוכיחו כי הוא זה שניצח בהפרש של אדם בודד. בהקלטות נשמע טראמפ אומר: "אני רק רוצה למצוא 11,780 קולות, שזה קול אחד יותר ממה שיש לנו, כי ניצחנו במדינה הזאת. אני חושב שאתה צריך להגיד שתבחן את זה מחדש, ואתה יכול לבחון את מחדש, אבל תבחן עם אנשים שרוצים תשובות, לא עם אנשים שלא רוצים למצוא תשובות". 

בינתיים ננסי פלוסי בת ה-80, מהמפלגה הדמוקרטית, נבחרה אמש לכהונה נוספת של שנתיים בתפקיד יו"ר בית הנבחרים, זו הפעם הרביעית כי היא נבחרת לתפקיד. הרוב הדמוקרטי בבית הנבחרים הצטמצם בסבב הבחירות האחרון, וכעת ישנם 222 דמוקרטים מול 211 רפובליקנים. בחירתה של פלוסי לראשות הבית נעשתה עוד טרם הוכרע מי תהיה המפלגה השולטת בבית הנבחרים. פלוסי ניצחה בהפרש של 7 קולות בלבד  209:216.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן