מדינה בבלבול: יותר ממיליון מאתיים מחוסנים, עלייה דרמטית בתחלואה

אחוז הבדיקות החיוביות מוסיף לעלות ל-6.6% ובמשרד הבריאות קוראים להטלת סגר מחמיר. מספר רשויות מקומיות לקחו את ההחלטה בעצמם והורו לסגור את בתי הספר. כל זה קורה במקביל לכמות מתחסנים שהולכת וגדלה על פי הנתונים 1,224,000 התחסנו נגד קורונה בישראל

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/01/21 07:32 כ בטבת התשפא

מדינה בבלבול: יותר ממיליון מאתיים מחוסנים, עלייה דרמטית בתחלואה
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

התחלואה בגל השלישי מוסיפה לעלות באופן דרמטי, והקריאה להחמרה של הסגר השלישי הופכת להיות ממשית. לפי עדכוני משרד הבריאות הבוקר (ב') 5,135 חולים מאומתים נמצאו מתוך 79,395 בדיקות שנעשו, מה שמעלה את אחוז הנדבקים החיוביים ל-6.6%. בישראל ישנם 49,643 חולים פעילים בהם 731 חולים במצב קשה, ו-201 מונשמים. בעקבות העלייה קבינט הקורונה צפוי להתכנס מחר ולהגיע להחלטות שיחמירו את הסגר בהם סגירת בתי הספר.

במספר רשויות מקומיות החליטו לקחת את ההחלטה בעצמן ולא להמתין לקבינט, וכבר היום במספר ערים סגרו את בתי הספר.  בבת ים, אפרת, דימונה ורמת גן החליטו שהם סוגרים את כיתות ה'-י' בשל העלייה בתחלואה. ראש עיריית בת ים צביקה ברוט הכריז על סגירה על אף שעירו אינה מוגדרת כעיר כתומה או אדומה: "אסור לגמגם. אנחנו מנסים לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר". אמש התגלה כי גננת במועצה המקומית אפרת, נדבקה במוטציה הבריטית של נגיף הקורונה, ולאחר מכן, הדביקה שמונה מילדי הגן בו היא מחנכת. ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, מיהר להגיב לדיווח ובחשבון הפייסבוק שלו כתב כי "מבדיקה עם משרד הבריאות מדובר בדיווח אמת אשר הגיע אלינו בדרך לא מסודרת", אך בכל זאת בתי הספר נסגרו ביישוב. 

השתוללות הנגיף בארץ קורית במקביל למבצע חיסונים מסיבי בארץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הבוק כי מספר המתחסנים בישראל נגד נגיף הקורונה עומד הגיע ל-1,224,000 בני אדם.  בחשבון הטוויטר שלו כתב: "אנחנו מנצחים במירוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה. העליה בתחלואה צריכה להדאיג כל נבחר ציבור שצריך לזכור: המחויבות הראשונה שלו היא בריאות הציבור". 

סקר סרולוגי שנערך על 300 נבדקים במעבדה המרכזית לנגיפים בבית החולים שיבא-תל השומר, מעלה כי פחות מאחוז מהמתחסנים לקורונה פיתחו נוגדנים כשבוע אחרי קבלת החיסון, כך פורסם אמש בחדשות 12. עם זאת, יש לציין שהנתון מתאים לתוצאות הניסוי של חברת פייזר, יצרנית החיסון שניתן בישראל, שלפיה הנוגדנים צפויים להתחיל להופיע כשבועיים אחרי קבלת המנה הראשונה של החיסון לנגיף.