סקר סרולוגי: פחות מ-1% מהמתחסנים פיתחו נוגדנים שבוע לאחר הזריקה הראשונה

סקר סרולוגי מעלה שהרוב המוחלט מ-300 מתחסנים שנבדקו לא פיתח נוגדנים שבוע אחרי המנה הראשונה. לפי הניסוי של פייזר, כמחצית מהם צפויים לפתח נוגדנים כשבועיים מקבלת הזריקה הראשונה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/01/21 23:00 יט בטבת התשפא

סקר סרולוגי: פחות מ-1% מהמתחסנים פיתחו נוגדנים שבוע לאחר הזריקה הראשונה
צילום: shutterstock

סקר סרולוגי שנערך על 300 נבדקים במעבדה המרכזית לנגיפים בבית החולים שיבא-תל השומר, מעלה כי פחות מאחוז מהמתחסנים לקורונה פיתחו נוגדנים כשבוע אחרי קבלת החיסון, כך פורסם הערב (א') בחדשות 12. עם זאת, יש לציין שהנתון מתאים לתוצאות הניסוי של חברת פייזר, יצרנית החיסון שניתן בישראל, שלפיה הנוגדנים צפויים להתחיל להופיע כשבועיים אחרי קבלת המנה הראשונה של החיסון לנגיף.

בתוך כך, במשרד הבריאות מוטרדים שצעירים רבים שלא עונים על אף קריטריון באים להתחסן בסוף כל יום, משום שקופות החולים מבקשות לנצל את החיסונים שנותרו. במקום לזרוק אותם, חוסנו, עד כה, יותר מ-100 אלף צעירים בגילי 16 עד 40. במשרד הבריאות נבחנות שתי הצעות עיקריות להתמודדות עם החיסונים לצעירים שאינם עומדים בתנאי קבלת החיסון, כתוצאה מתנאי השימור של חיסוני פייזר.

הצעה אחת היא שעודפי מנות חיסון יוענקו לקבוצות מועדפות, למשל מורים ועובדי הוראה, שיזומנו על ידי קופות החולים. אפשרות נוספת, מורכבת יותר, היא לחשוב מחדש על האופן שבו מחלקים את החיסון בין קופות החולים, ולחלקו לפי רמות הביקוש בכל קופה.