המוטציה הבריטית באפרת: גננת נדבקה והדביקה 8 ילדים

גננת במועצה המקומית נדבקה במוטציה הבריטית של הקורונה, והדביקה שמונה ילדים בגן בו היא מחנכת. עודד רביבי: "בעצה אחת עם משרד הבריאות מערכת החינוך באפרת לא תיפתח מחר". משרד הבריאות עדכן: התגלו 7 מקרים נוספים של המוטציה הבריטית בישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/01/21 21:14 יט בטבת התשפא

המוטציה הבריטית באפרת: גננת נדבקה והדביקה 8 ילדים
מועצה מקומית אפרת, צילום: אלעד הומינר

גננת במועצה המקומית אפרת, נדבקה במוטציה הבריטית של נגיף הקורונה, ולאחר מכן, הדביקה שמונה מילדי הגן בו היא מחנכת. כך פורסם הערב (א') ב"חדשות 13". ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, מיהר להגיב לדיווח ובחשבון הפייסבוק שלו כתב כי "מבדיקה עם משרד הבריאות מדובר בדיווח אמת אשר הגיע אלינו בדרך לא מסודרת".

רביבי כתב כי "בניגוד לנאמר בכתבה אנחנו לא יודעים להצביע על חולה ספציפי אבל קיבלנו אישור שהמוטציה הבריטית הגיעה לאפרת". באפרת לא יתקיימו מחר לימודים: "בנסיבות הללו בעצה אחת עם משרד הבריאות, מחר מערכת החינוך באפרת לא תפתח. כולל: מעונות היום, צהרונים, משפחתונים פרטיים, מועדוניות הנוער, הסעות ומסגרות החינוך המיוחד של אפרת. בנוסף לא יצאו תלמידים מאפרת שלומדים מחוץ לעיר וכן לא יכנסו לאפרת תלמידים מחוץ לעיר עד להודעה חדשה".

נכון לשלב זה, אין עליה משמעותית במספר החולים במועצה. עוד נמסר כי צוות התחקור ומטה הקורונה של המועצה ערוכים לחקירות וגזירת משמעויות, וכי מחר בבוקר תיערך הערכת מצב נוספת.

מוקדם יותר הערב, עדכן משרד הבריאות כי על פי תוצאות ריצוף נוספות שבוצעו עבור "המוטציה הבריטית" לנגיף קורונה, מתוך 96 דגימות התקבלו שבע דגימות חיוביות למוטציה, מהיישובים גבעת זאב, ירושלים ובני ברק. ככל הידוע למשרד הבריאות, מדובר בהדבקה ללא רקע נסיעה לחו"ל.

עד כה זוהו בישראל 30 אנשים, מתוכם שישה חוזרים מחו"ל ודאיים, כחיוביים למוטציה הבריטית. במשרד הבריאות אמרו כי "כיום ישנן עוד כ-300 דגימות נוספות מכל הארץ שנמצאות בתהליכי ריצוף, כחלק מהמערך הלאומי לריצוף גנטי שהקים משרד הבריאות. המשרד ימשיך לעדכן בממצאים ככל שיהיו".

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב, עולה כי סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-438,372. מספר החולים בפועל ממשיך לעלות ועומד הערב על 48,366. בבתי החולים מאושפזים 1,295 חולים, מהם 209 מונשמים ו-761 חולים במצב קשה. מאז פרוץ המגפה בישראל, מתו 3,412 בני אדם. אתמול אומתו 4,141 חולים חדשים, מסך הבדיקות שבוצעו, 76,916, שהם 5.5%.


(ראש הממשלה נתניהו מתייחס למוטציית הקורונה)