חוזרים לסגר מלא? נתניהו יכנס דיון בימים הקרובים

בעקבות העלייה בתחלואה שלא עוצרת על אף ההגבלות שהוטלו, שוקל ראש הממשלה להחמיר את ההנחיות, כאשר הטלת סגר מלא, בדומה לסגר השני, נמצאת על הפרק | במקביל - המחסור בחיסונים הביא את קופות החולים לבטל תורים שנקבעו

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/01/21 19:33 יח בטבת התשפא

חוזרים לסגר מלא? נתניהו יכנס דיון בימים הקרובים
חוזרים לסגר מלא? נתניהו ואדלשטיין, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ברקע ההגבלות שלא מביאות איתן בשורה של ממש במצב התחלואה, ואף עלייה מתמדת במספר המאומתים החדשים והנפטרים, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס במהלך הימים הקרובים דיון בנוגע לפעולות האפשריות להחמרת הסגר - כך נמסר הערב (שבת) מלשכת ראש הממשלה.

עיקר ההגבלות שנשקלות הן כפי שהוטלו בסגר השני - סגירת מערכת החינוך וכלל המשק. בהודעת משרד ראש הממשלה נמסר כי המטרה היא שהסגר יהיה "הדוק וקצר, ויאפשר פתיחה מהירה של המשק".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע ביום חמישי האחרון כי מבצע החיסונים ייעצר ב-10.1, בעוד עשרה ימים, לכשלושה שבועות, ועד שיגיעו משלוחי חיסונים חדשים ויתחדש מבצע החיסונים, יתחילו בבתי החולים ובקופות החולים לחסן במנה השנייה של החיסון את אלו שכבר התחסנו.

בעקבות זאת, ובשל הרצון לספק את מנת החיסון השנייה לכל מי שהתחסן, מספר קופות חולים צפויות לדחות את התור להתחסנות לאלפי ישראלים שקבעו את התור. ישנן קופות החולים שלמרות המחסור הצפוי קבעו תורים להמשך, מתוך הנחה שהחיסונים אכן יגיעו בזמן.

בתוך כך פרסם משרד הבריאות את נתוני התחלואה, כאשר 6,004 חולי קורונה אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.1 אחוזים, וישנם 739 חולים במצב קשה שמאושפזים בבתי החולים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן