הנחייה חדשה: חילונים בני 20 עד 40 פטורים מחקירה אפידמיולוגית

ברקע העלייה בתחלואה, פרסם משרד הבריאות הנחייה תמוהה לפיה ישראלים חילונים בגילי 40-20, שהתגלו כחולי קורונה לא יעברו חקירה אפידמיולוגית - ועוררו סערה. שר הבריאות אדלשטיין מיהר להכחיש: "לא מכיר החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפידמיולוגיות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/01/21 21:06 יח בטבת התשפא

הנחייה חדשה: חילונים בני 20 עד 40 פטורים מחקירה אפידמיולוגית
חרדים ודתיים? תיאלצו להמשיך עם החקירות, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הנחיה תמוהה של משרד הבריאות שפורסמה הערב (שבת) בחדשות 12, עוררה סערה, והביאה את ראשי מערכת הבריאות להכחיש. ההנחיה החדשה גורסת כי החל ממחר, מאומתים חדשים, מהמגזר החילוני, בגילי 40-20 יהיו פטורים מחקירות אפידמילוגיות, זאת בניגוד לשאר המגזרים שיחויבו לעבור את החקירה באשר לאנשים שבאו עימם במגע.

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר עם היוודע דבר ההנחיה: "הזוי לחלוטין החלטה שהתקבלה כי למאומתים חילונים בני 20-40 לא יעברו ממחר חקירה אפידמיולוגית. נשמע שסגרו איזה דיל עם הנגיף שיעשה אבחנה בין נדבקים חילונים לנדבקים דתיים וחרדים. כך לא מנצחים את המגיפה. זאת החלטה תמוהה ומוזרה".

בלשכת משרד הבריאות מיהרו להכחיש את ההנחיה ואמרו כי "שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפידמיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידמיולוגיות יימשכו כרגיל".

השר הפנים אריה דרעי טען כי בירר את העניין מול גורמים במשרד הבריאות: "נטען בפני במשרד הבריאות כי אין החלטה כזאת. לטענת אנשי המשרד, עד להחלטה אחרת יימשכו החקירות האפידמיולוגיות כרגיל בלי שום אבחנה בין המגזרים השונים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן