בבריטניה החליטו: ניתן לערבב בין החיסונים

גורמים במשרד הבריאות הבריטי דוחפים להעניק את החיסון הראשון לכמה שיותר אנשים - דבר שעלול להביא למצב בו החיסון השני יהיה שונה מהחיסון הראשון שהתקבל. בממלכה המאוחדת הבהירו: הערבוב יתרחש רק במקרים חריגים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/01/21 18:24 יח בטבת התשפא

בבריטניה החליטו: ניתן לערבב בין החיסונים
אסטרטגיית החיסונים הבריטית בניגוד לעמדת פייזר, צילום: shutterstock

משרד הבריאות בבריטניה דן בסוגיית החיסונים העולמית והכריע - יתאפשר ערבוב בין החיסון הראשון לחיסון השני שיינתן, וזאת בעקבות דרך הפעולה והתפיסה הבריטית לפיה יש לחסן כמה שיותר אנשים בחיסון הראשון וללא מתן קדימות לקבוצות הסיכון כפי שנהוג בישראל. אחרי שההחלטה עוררה סערה באי הבריטי, הבהירו היום (שבת) הרשויות כי הערבוב בין החיסונים יותר רק במקרים חריגים של מחסור חמור בחיסונים או חוסר ידע לגבי זהות החיסון הראשון שהוענק.

תוכנית הפעולה הבריטית, גורסת כי כדי להגיע לחיסונית רחבה של הציבור מפני נגיף הקורונה, יש לחסן כמות גדולה יותר של אנשים בחיסון הראשון. ההחלטה גרמה לכך שאין במלאי מספיק חיסונים למנה השנייה, ובעקבות זאת הודיעו בבריטניה כי הם מתכוונים להאריך את הזמן בין המנה הראשונה לשנייה לשלושה חודשים (כ-12 שבועות), במקום שלושה שבועות, כפי שהמליצו בחברות התרופות.

בחברת התרופות פייזר, שמספקת חלק מחיסוני הקורונה, טוענים כי "המחקר של פייזר ו- BioNTech לחיסון לקורונה נועד להעריך את בטיחות החיסון ויעילותו על פי לוח זמנים של 2 מנות נפרדות ב-21 ימים", אמרו בפייזר, והוסיפו כי, "אין נתונים שמוכיחים כי אחרי המנה הראשונה ההגנה נשמרת ליותר מ-21 ימים".

בתוך כך הודיע משרד הבריאות הבריטי כי ביממה האחרונה התגלו 57,725 בני אדם כחולים מאומתים, ו-445 חולים נוספים מתו.