אלימות נגד ערבים בירושלים: "תתפסו אותו"

לפנות בוקר תקפו צעירים יהודים רכב ערבי בסמוך לצומת בר אילן בירושלים. בתיעוד נראים הצעירים עוצרים את הרכב, מטיחים בו קרשים ואבנים ומנפצים את חלונותיו. במערכת הפוליטית גינו | צפו בתיעוד

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/01/21 10:41 יז בטבת התשפא

אלימות נגד ערבים בירושלים: "תתפסו אותו"
שוטרים בירושלים, הלילה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלימות נגד ערבים בירושלים. כעשרה צעירים תועדו לפנות בוקר (ו') עוצרים רכב ערבי בסמוך לצומת בר אילן, תוקפים אותו בקרשים ובאבנים, מנפצים את חלונותיו ומנסים לתקוף פיזית את נוסעי הרכב, שאחד מהם יצא להתעמת איתם.

התקרית התרחשה סביב השעה 3:00 לפנות בוקר, בסמוך למקום בו התקיימה מוקדם יותר אחת ההפגנות במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, בהיתקלות עם שוטרים בבנימין לפני כשבועיים. על אף שהמתועדים באירוע האלימות לבושים כחרדים, מיהרו במערכת הפוליטית לגנות את 'נערי הגבעות'.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כתבה כי ''השבוע התריעה מערכת הביטחון שהאלימות על סף יציאה משליטה וששתיקת הדרג הפוליטי מתפרשת כגיבוי. מאז נתניהו התקשר להוריו של אהוביה סנדק ו-2021 נפתחה בפוגרום נגד ערבים''.

עיתונאי 'הארץ', ג'וש בריינר, כתב לעומת זאת כי "זו אינה מחאה על מות אהוביה סנדק. זו עבריינות פאשיסטית של פורעי חוק אנרכיסטים וגזעניים ובעיקר פחדנים. אין שום קשר בין זה לבין מחאה אלא הזדמנות לפרוק עול ולפגוע באנשים חפים מפשע וכל דבר מלבד גינוי והזדעזעות מהתמונות האלה היא רוח גבית לחיות אדם האלה".

בהמשך תועדו מתפרעים באותו מקום תוקפים ניידת משטרה, שנמלטה מהזירה.