סמוטריץ' על ועדת הכספים: "לספק את הקמח שבלעדיו אין תורה"

חבר הכנסת מימינה סיכם את העבודה בוועדת הכספים והעברת התקציבים האחרונים לפני תום שנת התקציב: "אמנם עם הלשון בחוץ, עייפים, אך מרוצים. ברוך השם שום שקל לא הלך לאיבוד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/12/20 22:22 טז בטבת התשפא

סמוטריץ' על ועדת הכספים: "לספק את הקמח שבלעדיו אין תורה"
עייף אך מרוצה. סמוטריץ', צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

חבר הכנסת מימינה בצלאל סמוטריץ', סיכם בפוסט בפייסבוק את העבודה בימים האחרונים של השנה, אשר מתוקף היותו חבר בוועדת כספים, נכח בכל ישיבות הוועדה לפני סיום שנת התקציב, בניסיון למנוע איבוד אפשרי של כספים. 

סמוטריץ' סיפר על האווירה בכנסת לקראת סוף השנה, כשישנם תקציבים שלא מומשו - הם למעשה יורדים לטמיון ולא יכולים לשמש למטרה כלשהי. הדבר הזה מוביל ללחץ גדול מאוד בוועדת הכספים שמציבה לעצמה כיעד לנסות ולחייב את כולם: "כפי שתבינו מיד, לממש תקציב זו אינה משימה קלה כלל ועיקר. ממש לא מספיק לסגור אותו בממשלה או עם שר האוצר. זו במקרה הטוב רק ההתחלה", אמר סמוטריץ' והוסיף כי  "אם בשנה רגילה זה כך, על אחת כמה וכמה בשנה כזו של תקציב המשכי בלי ממשלה ובתקופת בחירות".

"בשבוע החולף שמתי את הפוליטיקה ואת ההיערכות לבחירות בצד והתמקדתי כמעט רק בזה", אמר שר התחבורה לשעבר, "עשרות מיליוני שקלים לבינוי בחינוך ההתיישבותי, תוספת בשל משבר הקורונה לישיבות ההסדר, מכון פוע"ה ובונה עולם, קשר עם הגולה, תקנה חדשה לטהרת המשפחה, מיזמים משותפים בתחום ההיערכות לשנת השמיטה, תקציבי מנהלת הזהות היהודית, תקציבי ביטחון לרשויות ביו"ש, ועוד ועוד. הכל במקביל להיערכות לשנת התקציב הבאה והמאבק שניהלנו בתחילת השבוע על נוסחת המקדמות שיאשר החשב הכללי במסגרת התקציב ההמשכי".

"אמנם עם הלשון בחוץ", העיד סמוטריץ', "עייפים, אך מרוצים. ברוך השם שום שקל לא הלך לאיבוד. את הכל הצלחנו לממש. בסוף הדיון היום בוועדת הכספים ביקשתי להודות ליו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, על שיתוף פעולה הדוק שהיה לנו בחודשים האחרונים, ואני מנצל את ההזדמנות הזו להודות לאנשי אגף התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, ליועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, לאנשי המקצוע כולם, לאנשי החמ"ד ולאנשי המעשה הרבים כל כך בציונות הדתית, בכל המישורים ובכל המפעלים, שלא מפסיקים לעשות טוב לעם ישראל ומחייבים אותנו לעבוד קשה יותר משנה לשנה כדי לספק את הקמח שבלעדיו אין תורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן