בגלל הקורונה: ירידה של 25 אחוזים במספר החתונות

נתונים שמפרסם המשרד לשירותי דת לרגל סוף השנה האזרחית מגלה ירידה דרמטית באחוז הזוגות המתחתנים, אך לעומת זאת ישנה עלייה של 12 אחוזים בחתונות בערים חרדיות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/12/20 18:15 טז בטבת התשפא

בגלל הקורונה: ירידה של 25 אחוזים במספר החתונות
חתונה בימי קורונה. אילוסטרציה, צילום: Gershon Elinson/Flash90

המשרד לשירותי דת פרסם היום (ה') את נתוני החתונות בישראל בכלל ובמספר ערים מרכזיות בפרט, מהם עולה כי ישנה ירידה דרסטית של 25 אחוזים במספר הזוגות המתחתנים, כשהחשוד העיקרי הוא נגיף הקורונה. מעיון בנתונים עולה כי בשנה האחרונה נרשמו לנישואין 30,260 זוגות, כמעט 4,000 זוגות פחות מהשנה הקודמת, בה נרשמו לנישואין - 34,083 זוגות.

בתל אביב, חיפה ובגבעתיים, נמצאה ירידה של כ-28 אחוזים, וברמת גן, ברמת השרון ובהרצליה נמצאה ירידה של כ-20 אחוזים. לעומת זאת, בערים החרדיות בני ברק, אלעד, קריית ספר ומודיעין עילית נמצאה עלייה של 12 אחוזים במספר החתונות.

מחבר הדו"ח, הרב חזקיהו סאמין, ראש אגף רבנות ונישואין במשרד לשירותי דת אמר כי "שנת 2020 התנהלה בצל משבר הקורונה שהפך את חוסר הוודאות ואי היציבות להתנהלות יומיומית דבר שהקשה על קבלת החלטות לזוגות שבאו בברית הנישואין".

הרב סאמין חשף פרט נוסף ומפתיע, לפיו ישנה ירידה נוספת בקיום החתונות בפועל, "כעשרה אחוזים מתיקי הנישואין שנפתחו, הם ללא קביעת מועד חתונה, זאת בשל אי וודאות לגבי האפשרות לקיום חתונה בתקופה זו", אמר הרב סאמין והוסיף, "אני חייב לציין שהמגמה הזאת לא אפיינה את המגזר החרדי שבו למדו לחיות לצד המשבר ולנהל שיגרת חיים לצד המשבר שפקד את העולם".

בדו"ח צוינו מספר נתונים נוספים: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קיימת ירידה של 7.5 אחוזים במספר הישראלים המתחתנים בנישואין אזרחיים. כמו כן קיימת עליה דרמטית במספר הזוגות החיים יחד ללא נישואין.