השר רפי פרץ למשרד הבריאות: פרסמו הנחיות לקיום פריימריז בקלפיות

לקראת קיום הפריימריז בבית היהודי, יו"ר המפלגה פנה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לקבלת הנחיות שיאפשרו הצבעה פיזית של חברי המפלגה גם במהלך הסגר, זאת בדומה לבחירות שנערכו בתל מונד בתחילת החודש

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/12/20 16:05 טז בטבת התשפא

השר רפי פרץ למשרד הבריאות: פרסמו הנחיות לקיום פריימריז בקלפיות
מבקש הנחיות לקיום פריימריז בהנחיות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד 82 ימים נותרו לבחירות, וההכנות של המפלגות בעיצומן. היום (ה') פנה יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר רפי פרץ למשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, בבקשה לקבל הנחיות לקיום תקין של הפריימריז במפלגה שעתידים להתקיים ב-19 בינואר.

"אנו נערכים לפריימריז", פתח השר פרץ את מכתבו וטען, "מתוך חשיבות שיש לתת לחופש הביטוי הפוליטי, לזכות לבחור ולהיבחר ולשיוויון הזדמנויות, ובהתאם להנחיה שיצאה מטעם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, שגם במהלך ימי הסגר תתאפשר פעילות מפלגתית לצורך היערכות לבחירות הכלליות לכנסת".

יו"ר הבית היהודי הוסיף ואמר: "מתוך כך, אני מעוניין לקבל הנחיות לתו סגול המפרטות את הדרישות לניהול תקין של מערך הבחירות, אשר יוכלו להעמיד את הבחירות בקלפי ברחבי הארץ כנדרש, על מנת שהמצביעים יוכלו להגיע ולבחור וכך לקיים הליך בחירות תקין ואמין, או לחילופין להסתמך על ההנחיות
המיוחדות למצביעים בתקופת הקורונה שפורסמו באתר משרד הבריאות לבחירות במועצה המקומית תל מונד". 

הבחירות לראשות מועצת תל מונד נערכו בתחילת החודש, ואלו ההנחיות שמשרד הבריאות פרסם עבור ההתנהלות התקינה שלהן הבצעה בקלפי רק עם מסכה תוך הקפדה על מרחק מתאים של שני מטרים בין אדם לאדם. הזיהוי נעשה כך שבהתאם להנחיית מזכיר הקלפי מסירים את המסכה לרגע קצר ורק לצורך הזיהוי.

כמו כן, מתוך 18 קלפיות רגילות שהוקמו במהלך הבחירות במועצה המקומית, קלפי אחת יועדה למבודדים, וקלפי נוספת לחולים מאומתים בלבד, שהצביעו במעטפות כפולות.