חשבתם על פיקניק בים האדום, בקרוב לא תוכלו לקחת אתכם כלים חד פעמיים

אילת היא העיר הראשונה בארץ שבה לא ניתן יהיה על פי חוק, להכניס מוצרים חד-פעמיים לשטח חוף הים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/12/20 15:05 טז בטבת התשפא

חשבתם על פיקניק בים האדום, בקרוב לא תוכלו לקחת אתכם כלים חד פעמיים
חד פעמי. מהיום אסור בחופי אילת, צילום: shutterstock

משרד הפנים ומשרד המשפטים אישרו השבוע את חוק העזר העירוני האוסר שימוש בפלסטיק ובמוצרים חד-פעמיים בחופי הים של אילת. מעתה, לא יהיה ניתן להכניס לשפת הים שקיות נשיאה חד פעמיות מוצרים חד פעמיים (למעט בקבוקי משקה שאינם מזכוכית). בנוסף, לא יהיה ניתן למכור מזון ושתיה במוצרים חד פעמיים בשטח החוף. עם אישור החוק נערכת העירייה לתוכנית יישומית בהתאמה לתקופת הקורונה. לאחר שתיקבע המדיניות ייאכף החוק במקביל למהלכי הסברה בהתאם.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: ״אני מברכת את העיר אילת על המהלך החשוב, המהווה דוגמה לרשויות חופיות נוספות. העיר אילת נהנית ממבקרים רבים בכל שנה, וכעת תשמש דוגמה לישראלים ותיירים רבים הנופשים בה. אני קוראת לרשויות נוספות להצטרף למהלך שמוביל המשרד להגנת הסביבה, למיגור הפלסטיק החד-פעמי מחופי הים, הנחלים והפארקים. עוד עיר ועוד מועצה – ויחד ננקה את המדינה".

אילת

אילתצילום: shutterstock

גם ראש עיריית אילת - מאיר יצחק הלוי מברך על אישור החוק: ״מדובר בצעד משמעותי נוסף לשמירה על מפרץ אילת, שהוכתר כאחד מהמפרצים היפים בעולם". הלוי מוסיף: ״אילת ניחנה במשאבי טבע ייחודיים המהווים אבן שואבת למיליוני תיירים מהארץ ומהעולם וכר פורה למחקר ופיתוח בתחומי הביולוגיה והביוטכנולוגיה הימית וכן לאנרגיה בת קיימא. חובתנו לשמור עליהם בכל דרך. כולי תקווה שהחקיקה בתחום תחולל את השינוי המיוחל בחופי אילת ובחופי ישראל בכלל״.

אילת היא העיר הראשונה בישראל שהשלימה את המהלך האוסר שימוש בכלים חד-פעמיים ובכך היא מצטרפת למדינות העולם אשר אימצו חקיקה בנושא זה.