6 מיליון ש"ח יועברו לישיבות ההסדר

לאור שחיקה מתמשכת בתקציב הריאלי של הישיבות, אישרה ועדת הכספים העברת תוספת תקציבית. באיגוד בירכו: "בטוחים שהציבור הישראלי כולו יתברך מחיזוק לימוד התורה בישיבות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 31/12/20 12:54 טז בטבת התשפא

6 מיליון ש"ח יועברו לישיבות ההסדר
ישיבת הסדר בזמן הקורונה. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבמשך השנים האחרונות נשחק ערך התקציב שהעביר משרד הביטחון לישיבות ההסדר בשל הגידול המבורך בתלמידי הישיבות ובגלל עליית מדד המחירים, אושרה היום (ה') העברת תקציב נוספת של כשישה מיליון שקלים לתיקון השחיקה התקציבית.

מדובר בתיקון נדרש במיוחד בשנה זו לישיבות המתקשות לעמוד בנטל ההוצאות השוטפות, ובנוסף להן ההוצאות החריגות ואובדן ההכנסות אותן חוו המוסדות בשל משבר הקורונה והסגרים השונים. המשמעות המעשית היא שכל ישיבה תקבל סכום נוסף של כ-27% ממה שהתקבל בתשלום הקודם, כ-1500 ש"ח לכל תלמיד. באיגוד ישיבות ההסדר אומרים כי התוספת הועברה בהחלטת ממשלה בהובלת ראש הממשלה נתניהו לפני מספר חודשים ואושרה היום באופן סופי בוועדת כספים.

מועצת רבני איגוד ישיבות ההסדר בירכו על המהלך ומסרו: "ביקרא דאורייתא, בשם עשרות ראשי ישיבות ההסדר ולמעלה מ-12,000 תלמידים המשלבים ספרא וסייפא אנו מברכים ומוקירים את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו וכל המסייעים, שרים, חברי כנסת ויועצים על ביסוס והגדלת תקציב ישיבות ההסדר לשנה זו, בתוספת משמעותית המגיעה בשנה מתאגרת במיוחד לישיבות. אנו קוראים להמשך פיתוח וביסוס מפעל ישיבות ההסדר על בסיס קבוע ויציב. ומברכים את עם ישראל בבריאות איתנה ובתקווה לסיומה הקרוב של המגיפה".

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף: "מדובר על בשורה אמיתית, תיקון עוול של פגיעה תקציבית מתמשכת. אני מבקש להודות מקרב לב לרוה"מ, שרים, ח"כים ויועצים על קידום ההחלטה החשובה. תודה מיוחדת גם לידידנו ושותפנו ח"כ בצלאל סמוטריץ' שדחף, סייע וליווה את ביצוע ההחלטה והעביר אותה את כל המהמורות המשפטיות והבירוקרטיות הסבוכות, למנהל אגף מוסדות תורניים מר עמוס ציאדה ולכל צוות האגף.

"מדובר כאן על עבודה סבוכה מול האוצר, וועדת הכספים והמשרדים השונים שלא יכלה להצליח בלי שותפים רבים ומסורים. אנו מודים לכולם על התמיכה בעולם ישיבות ההסדר ובטוחים שהציבור הישראלי כולו יתברך מחיזוק לימוד התורה בישיבות והעמדת בוגרים תלמידי חכמים שישאו ברכה לכלל ישראל".