המחלקה לחקירות שוטרים נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' בגין תקיפת מפגינים חרדים

כתב אישום הוגש נגד ניצב משנה שימי מרציאנו, מפקד תחנת 'לב הבירה' בירושלים, על הכאת שני מפגינים חרדים בהפגנה בתחילת השנה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 31/12/20 11:19 טז בטבת התשפא

המחלקה לחקירות שוטרים נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' בגין תקיפת מפגינים חרדים
מח"ש, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (ה') לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד מפקד תחנת ‘לב הבירה’ בירושלים, נצ”מ שמעון מרציאנו, ומייחסת לו שתי עבירות של תקיפה ללא סיבה.

על פי כתב האישום, בשעות הערב של יום 04.10.20, פיקד הנאשם על כוח משטרתי אשר אבטח הפגנה רבת משתתפים של מפגינים מהמגזר החרדי בירושלים, ופעל למניעת הפרות סדר באירוע. 

בשלב מסוים ההפגנה הפכה אלימה וכללה הפרות סדר, ביניהן הבערת פחי אשפה, יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה והשמעת קריאות גנאי כלפיה.

 

במהלך ההפגנה, סמוך לחצות, החל הנאשם, נצ"מ מרציאנו, לרוץ לעבר קבוצת מפגינים שעל פי החשד השליכו אבנים לעבר הכוח המשטרתי. ילד בן 12,  אשר עמד יחד עם יתר המפגינים במקום, החל לברוח מהנאשם, בדומה לרוב יתר המפגינים.

מכתב האישום עולה כי הנאשם תפס את הילד, דחף אותו בחוזקה לעבר קיר אבן במקום וכתוצאה מכך נפל הילד ארצה. בעוד הילד ישוב על הקרקע ושב וצועק “לא עשיתי כלום”, סטר לו הנאשם בפניו. סמוך לכך, הבחין הנאשם במפגין אשר אחז בידו טלפון נייד ותיעד בצילום את הובלתו של הקטין על ידי שוטר אחר. הנאשם אחז בעורפו של אותו מפגין, הדף אותו בחוזקה והפילו ארצה.

נציין כי החלטת מח"ש בהגשת כתב האישום נגד מרציאנו באה לאחר תלונות חוזרות ונשנות נגד מפקד תחנת 'לב הבירה' מצד מפגינים שונים, ביניהם פעילי ימין ומתנגדי נתניהו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן