למעלה מ-2 מיליון חיסונים יגיעו לישראל - עוד השבוע

בשלושת הימים הקרובים צפויים להגיע לישראל עוד כ-2.4 מיליון חיסונים, ומתנהלים מגעים להגעת מיליון חיסונים נוספים כבר בחודש הבא. המשמעות: כמעט כל האוכלוסייה בסיכון תחוסן כבר בשבועות הקרובים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/12/20 21:35 יג בטבת התשפא

למעלה מ-2 מיליון חיסונים יגיעו לישראל - עוד השבוע
הגעת החיסונים הראשונים לישראל, צילום: GPO

משלוחי החיסונים לישראל נמשכים בקצב מסחרר, כשהימים הקרובים צפויים להוות תוספת משמעותית. בשלושת הימים הקרובים יגיעו לישראל כ-2.4 מיליון מנות חיסון, שצפויות להספיק ל-1.2 מיליון בני אדם, כך דווח בחדשות 12. זאת בנוסף למספר חיסונים דומה שכבר קיים בישראל - שאת חלקו כבר קיבלו למעלה מ-400 אלף איש בשבוע האחרון.

אדלשטיין: "אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים"

המשמעות היא שעד לסוף החודש, ביום חמישי הקרוב, יהיו בישראל מספיק חיסונים לחסן את כל האוכלוסייה המוגדרת בסיכון - צוותי רפואה, שכבר קיבלו את החיסונים ברובם, ואזרחים מעל גיל 60. על פי מומחים, ההשפעה של חיסון האוכלוסייה בסיכון צפויה להיות דרמטית מבחינת מצב התחלואה בישראל, וייתכן כי השפעת החיסונים תורגש כבר בשבוע הקרוב.

פרופ' ערן סגל, ראש צוות המומחים של מכון ויצמן, אמר אמש ל-ynet כי "באמצע בפברואר אנחנו לא צפויים לראות עוד תחלואה קשה ותמותה מקורונה". לדבריו, "יש בישראל 1.4 מיליון אנשים מעל גיל 60 שהם קבוצת הסיכון. אם נשמור על קצב טוב, נוכל בשבועיים הקרובים לחסן את כל קבוצת החיסון, בהנחה שהם ילכו להתחסן. אנחנו יודעים שכ-10 ימים אחרי החיסון כבר יש השפעה משמעותית למנת החיסון הראשונה בהורדת התחלואה. זה אומר ששלושה שבועות מהיום אנחנו נראה ירידה מאוד חדה בתחלואה הקשה".

עוד נאמר בדיווח, כי שיטת החיסונים בישראל פועלת כך שמי שמקבל את המנה הראשונה של החיסון, נשמרת עבורו המנה השנייה, כדי לוודא שכל מי שהתחסן יוכל להשלים את החיסון.

עוד דווח כי היום חלה פריצת דרך במגעים עם חברת פייזר, המשווקת את החיסונים, ומסתמן כי משלוח של כמיליון חיסונים לישראל יוקדם, ויגיע ארצה כבר בחודש ינואר, במקום בפברואר. כדי לשמור על קצב של מאה אלף חיסונים ביום זקוקה ישראל לכמיליון מנות נוספות בחודש הבא.