חולדאי יכריז מחר על הקמת מפלגתו

ראש עיריית תל אביב צפוי להכריז מחר ב-20:00 על הקמת מפלגתו החדשה. חולדאי ינסה לגייס מועמדים והשמות שעולים הם גדי איזנקוט, עופר שלח ועוד. במקביל דווח כי ציפי לבני צפויה להצטרף ללפיד - שנוטה להיפרד מיעלון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 28/12/20 19:37 יג בטבת התשפא

חולדאי יכריז מחר על הקמת מפלגתו
חולדאי, צילום: תומר נויברג / פלאש 90

שמח במפלגות המרכז שמאל. אחרי הודעתו של ח"כ לשעבר עופר שלח על פרישה מיש עתיד והקמת מפלגה, גם ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צפוי להכריז מחר (ג') על הקמת מפלגה חדשה. חולדאי ימסור הצהרה בשעה 20:00, לאחר שחזר ואישר מספר פעמים בתקופה האחרונה כי פניו לפוליטיקה הארצית.

רון חולדאי רומז: "הממשלה לא מתפקדת, אבל לא להתייאש"

מטעם חולדאי נמסר: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

רון חולדאי, בן 76, מכהן כראש עיריית תל אביב מאז 1998, למעלה מ-22 שנים. חולדאי נבחר שוב ושוב בידי תושבי תל אביב לתפקיד, ובמשך השנים שמו נקשר מדי פעם לפוליטיקה הארצית, ובעבר הוזכר מספר פעמים כמועמד לראשות מפלגת העבודה, אך בכל פעם העדיף לוותר ולהישאר בעירייה.

 

ציפי לבני תחזור לפוליטיקה?

במקביל, דווח הערב ב'הארץ' כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מנהל מגעים עם השרה לשעבר ציפי לבני, ששוקלת לשוב לחיים הפוליטיים ולהתמודד לכנסת, על אפשרות של ריצה משותפת. כזכור, לבני פרשה מהתמודדות לקראת הבחירות לכנסת ה-21, לפני כשנתיים, ומאז לא התמודדה בבחירות.

על פי הדיווח, ללבני, שעמדה בראשות מפלגת 'התנועה', יש כשני מיליון ש"ח של מימון מפלגות שעדיין נמצאים בקופת 'התנועה', נדוניה חשובה למי שמעוניינת, כפי הנראה, להתמודד מחדש לכנסת.

עוד נאמר בדיווח כי לפיד נוטה לוותר על השותפות עם בוגי יעלון ועם מפלגתו 'תלם', מאחר והוא מעריך כי הערך האלקטורלי של יעלון נמוך עד לא קיים, וכן הוא מקווה לפנות בבחירות הקרובות שמאלה יותר, בשל 'רוויה' בגוש המרכז-ימין.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן